لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

نازی عظيما: با اولين پرواز برمی گردم


گذرنامه نازی عظيما، پس از هشت ماه به وی بازگردانده شد.
گذرنامه نازی عظيما، پس از هشت ماه به وی بازگردانده شد.

گذرنامه نازی عظیما، خبرنگار رادیو فردا، به وی بازگردانده شد. او در هشت ماه گذشته به دلیل توقیف گذرنامه اش امکان خروج از ایران را از دست داده بود.


وی روز سه شنبه، سیزدهم شهریور ماه، گذرنامه خود را از مقام های ایرانی دریافت کرد و هم اکنون در حال تدارک مقدمات خروج از ایران است.


خانم عظيما پس از دريافت گذرنامه خود، در گفت و گو با راديو فردا، در اين باره توضيح داده است:



شما گذرنامه خود را دريافت کرديد؟


بله من پاسپورتم را دريافت کردم، ساعت يک و نيم بعداز ظهر روز سه شنبه.


قبلا به شما اطلاع داده بودند که می توانيد گذرنامه تان را بگيريد؟


بله. روز يکشنبه به من تلفن شد از وزارت اطلاعات و گفتند در مورد مساله ام می خواهند بامن حرف بزنند شايد بشود راه حلی پيدا کنيم و از من خواستند که روز و ساعت ملاقات را تعيين کنم که من روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح رفتم و حرف زدم و در يک گفت و گوی نيم ساعته گفتند که می توانم بروم و پاسپورتم را بگيرم و من سوال کردم که مساله وثيقه ام هم حل می شود؟ که گفتند وثيقه سرجايش است و پرونده هم باز است و قرار است که وکيلم مراجعه کند به آنها و تعيين وقت کنند برای دادگاه.


در صحبتی که با وکيلم داشتم همين را گفتند که تعيين وقت کنند برای دادگاه که مسئله وثيقه و اين پرونده روشن شود. به هر حال من هيچ پيش بينی نمی توانم بکنم در مورد تصميمی که وزارت اطلاعات يا قوه قضاييه در مورد من خواهد گرفت.


آيا به صورت قطع و يقين می شود گفت که برگرداندن گذرنامه تان به شما يعنی اينکه ممنوع الخروج نيستيد؟


دقيقا همين طور است. رفتم اداره گذرنامه نهاد رياست جمهوری، و وقتی گذرنامه ام را دادند، سوال کردم که آيا ممنوع الخروجی ام را هم برداشتند که گفتند همين که گذرنامه تان را می دهيم يعنی اينکه ممنوع الخروج نيستيد و می توانيد هر وقت که می خواهيد برويد.


الان برنامه تان چيست؟


من همه چيز را نيمه کاره رها کردم، منزلم، زندگی ام و تنها فکرم اين است که با اولين پرواز برگردم و سر و سامان بدهم به مسايلی که دارم. بعد، آن وقت بايد ديد دادگاه کی تشکيل می شود و به چه صورت در می آيد.


پرناز(نازی) عظيما در پنجم بهمن ماه سال گذشته، برای دیدار با خانواده خود به ايران رفته بود و گذرنامه او هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد تهران توقيف شد و از آن زمان امکان خروج از ایران را از دست داده بود.


نازی عظیما که تابعیت دو گانه ایرانی – آمریکایی دارد، از کارکنان رادیو فردا در جمهوری چک است و در شهر پراگ، پایتخت این کشور در اروپای مرکزی اقامت دارد.


XS
SM
MD
LG