لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

«۱۲ تروریست در سیستان و بلوچستان کشته شدند»


روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، اتوبوسی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان بر اثر بمبگذاری منفجر شد که طی آن ۱۱ نفر نظامی کشته شدند.
روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، اتوبوسی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان بر اثر بمبگذاری منفجر شد که طی آن ۱۱ نفر نظامی کشته شدند.

به گفته منابع دولتی در ایران، نيروی انتظامی در یک درگيری در استان سيستان و بلوچستان، ۱۲ نفر از «مظنونين به عضویت در یک گروه تروریستی» را کشته است.


تلويزيون دولتی ايران در گزارشی اعلام کرد که در پی درگيری پلیس با «ضد انقلابيون خرابکار که به نزاع قومی و بمبگذاری در کشور مشغول بودند»، فرمانده این نیروها، به همراه ۱۱ نفر ديگر در حوالی ايرانشهر کشته شدند.


پليس همچنين اعلام کرد که مقادير زيادی مواد منفجره ، بمب و سلاح متعلق به اين گروه را توقيف کرده است.


در این گزارش روشن نشده که اين افراد به چه گروه و دسته ای وابسته بودند، اما يک گروه سنی مسلح با نام جندالله در اين استان فعال است و پیش از این بارها به نظاميان و غیرنظامیان ایرانی حمله کرده است.


ایران اين گروه را به ارتباط با القاعده متهم کرده است.


یک سال پس از انفجار اتوبوس سپاه


روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، اتوبوسی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان بر اثر بمبگذاری منفجر شد که طی آن ۱۱ نفر نظامی کشته شدند. این حادثه یکی از بزرگترین حملات تروریستی علیه نیروهای مسلح ایران طی یک دهه اخیر بود.


پليس اعلام کرد که مقادير زيادی مواد منفجره ، بمب و سلاح متعلق به اين گروه را توقيف کرده است.

در آن زمان فرمانده قرارگاه عملياتی فتح در سيستان و بلوچستان، مسئول انفجار اتوبوس سپاه پاسداران در زاهدان را «گروه جنبش مقاومت مردمی ايران (جندالله)» معرفی کرده بود و از دستگيری سه عامل انفجار و ۶۵ مظنون خبر داده بود.


وی اين گروه را به وابستگی به خارج از کشور متهم کرده بود و گفته بود: «در بررسی های انجام شده از اسناد، مدارک و فيلم های کشف شده از عوامل اصلی اين گروهک،ارتباط آنان با خارج کشور و به خصوص آمريکا و انگليس قطعی شد.»


XS
SM
MD
LG