لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۵

احمدی نژاد اجرای طرح تحول اقتصادی را وعده داد


آقای احمدی نژاد می گوید که در سال گذشه دو برابر سال های قبل کار، سازندگی و پيشرفت انجام شده است. (عکس: AFP)
آقای احمدی نژاد می گوید که در سال گذشه دو برابر سال های قبل کار، سازندگی و پيشرفت انجام شده است. (عکس: AFP)

رييس جمهوری اسلامی ايران سال ۸۶ را سالی همراه با پيشرفت های خيره کننده برای ايران خواند و از آماده شدن طرح بزرگ تحول اقتصادی برای سال جديد خبر داد.


رییس دولت نهم جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی خود، گفت: «در طول سال ۸۶ دولت در يک کار بسيار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و کارشناسان، يک طرح بزرگ تحولی اقتصاد را آماده کرده است. طرحی برای ريشه‌کن کردن نابسامانی‌های موجود در عرصه اقتصاد.»


محمود احمدی نژاد در سخنان خود هیچ اشاره ای به جزئیات این طرح نکرد.


وی که مطابق سنت جمهوری اسلامی پس از تحويل سال نو، در تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی ايران حاضر شد گفت: «در طول يک سال بيش از دو برابر سال های مشابه کار، سازندگی و پيشرفت انجام شد. رشد بالای اقتصادی و تک رقمی شدن نرخ بيکاری از دستاوردهای اين تلاش بزرگ است.»


سخنان آقای احمدی نژاد در حالی بيان می شود که عملکرد اقتصادی دولت در سال گذشته مورد انتقادات تند اقتصاددانان مستقل، جناح اصلاح طلب و بخشی از اصولگرایان قرار گرفته است.


رییس جمهوری ایران در ادامه سخنانش به مشکلات اقتصادی ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در طول سال ۸۶ مشکلاتی هم داشتيم. به خصوص در بخش اقتصاد عليرغم همه تلاش ها و ابتکارات و کارهای انجام شده، ايجاد اشتغال، جهش صادرات غيرنفتی، توزيع سهام عدالت و کارهايی که برای افزايش قدرت خريد گروههای کم درآمد انجام شد و البته منجر به بهبود نسبی وضعيت جمع کثيری از هموطنان شد. اما به علت تورم در سبد مصرفی خانوار، جمع زيادی از هموطنان هم دچار مشکل بودند.»


  • «در طول سال ۸۶ دولت در يک کار بسيار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و کارشناسان، يک طرح بزرگ تحولی اقتصاد را آماده کرده است. طرحی برای ريشه‌کن کردن نابسامانی‌های موجود در عرصه اقتصاد.»
رییس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، نرخ تورم در ۱۱ ماه منتهی به بهمن ماه گذشته به ۸/۱۷ درصد رسيد و سطح عمومی قيمت ها نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۲/۲۰ درصد رشد داشت. صعود شاخص تورم در سال گذشته به بیشترین حد در دهه اخیر رسید.


رييس دولت نهم در باره سياست خارجی و داخلی جمهوری اسلامی هم گفته است:«در عرصه سياست خارجی عزت و اقتدار ملی و پرچمداری صلح و امنيت، حقيقتی به نام ملت ايران بر بام جهان ثبت شد و در پايان سال صحنه عظيم انتخابات عزت آفرين گرديد.»


محمود احمدی نژاد افزود: «البته مي دانيد که ما در حال يک نبرد همه جانبه هستيم. در خارج از کشور فشارهای ناشی از تحولات بزرگ اقتصادی، رکود کم سابقه و افزايش بي سابقه قيمت ها در جهان و در کنار آن بداخلاقی برخی از دشمنان ما و در داخل هم برخی کج رفتاري ها را مشاهده کرديم.»


پيام رهبر حکومت اسلامی ايران


آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران هم در پيامی به مناسبت فرا رسيدن سال نو گفت: «انتظار در سال جاری اين است که فعاليت هايی که در سال های گذشته انجام شده و کارهايی که دولت در سال های اخير انجام داده، به نتيجه و شکوفايی برسند و کام مردم از نتيجه اين فعاليت ها و تلاش ها شيرين شود.»


آقای خامنه ای افزود که به همين اميد، نام سال جديد را «سال نوآوری و شکوفايی» می گذارد. رهبر حکومت اسلامی در سال های اخير، سال ها را نامگذاری می کند.

رهبر حکومت اسلامی سال ۸۶ را « سالی مهم، پرحادثه و عزت آفرين برای ملت ايران» دانست و گفت: «در آغاز سال ۸۶، ماجرای دستگيری ملوان های متجاوز بيگانه و سپس عفو و آزادی آنان، چهرهای مقتدر و عين حال بردبار و پرگذشت از ملت ايران به جهانيان ارائه کرد و در پايان اين سال نيز حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار ديگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ايران و عزم جدی آنان برای درست اداره کردن کشور را نشان داد.»


او در پايان گفت: «در کنار اين پيشرفت ها، ضايعات، فقدان ها و ناکامي هايی هم وجود داشت.»


آیت الله خامنه ای اشاره ای به موارد نا کامی های ایران در سال گذشته نکرده است.


XS
SM
MD
LG