لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۱

احمدی نژاد خواستار نمایش «درباره الی» شد


فيلم «درباره الی»
فيلم «درباره الی»
در حالی که برخی از روزنامه های ايران خبر از عدم نمايش فيلم «درباره الی» با هنرنمايی گلشيفته فراهانی در جشنواره فجر داده بودند، محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران، به وزير ارشاد دستور داده که اقدامات لازم برای حضور فيلم در جشنواره فجر داده شود.
دستور آقای احمدی نژاد در حالی صادر می شود که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، پيشتر اخبار مربوط به حذف فيلم «درباره الی» در جشنواره فيلم فجر را، شايعه برخی «رسانه های بيگانه همچون بی بی سی و تعدادی از روزنامه های حزبی» خوانده بود.

برخی از رسانه ها عدم حضور فيلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی را به دليل بازيگری گلشيفته فراهانی در فيلم «مجموعه درو غ ها» اثر ريدلی اسکات، در کنار لئوناردو ديکاپريو و راسل کرو، دانسته بودند.
خانم فراهانی -۲۵ ساله- در فيلم ريدلی اسکات، در نقش پرستاری که راجر (با بازی ديکاپريو) از او خوشش می آید، ظاهر می شود، اما او -به عنوان یک زن مسلمان- به راجر ميگويد که ابتدا بايد با خانواده‌اش صحبت کند و حتی در طول فیلم با راجر دست هم نمی دهد.
حضور گلشيفته فراهانی در افتتاحيه «مجموعه دروغ ها» در پاييز سال گذشته در نيويورک خشم گروهی از «اصولگرايان» را در دولت ایران برانگیخت.

به گزارش ايرنا، جواد شمقدری مشاور امور هنری محمود احمدی نژاد، در مورد «درباره الی» گفته است که منطقی نيست فيلمی که با هزينه کشور و تلاش گروهی از هنرمندان سينما و با مجوز وزارت ارشاد توليد می شود، صرفا به خاطر حضور بازيگری در آن -که در يک فيلم آمريکايی نقش کوتاهی بازی کرده- و به دليل حضورش در مراسم فرش قرمز توقيف شود. چرا که به اين ترتيب به خاطر خطای فردی، ديگران تنبيه می شوند.

وی افزوده است که آقای احمدی نژاد به درخواست وی پاسخ داده و از وزير ارشاد خواسته تا برای جلوگيری از تضييع حقوق سازندگان اين فيلم وارد عمل شود.

آقای شمقدری همچنين گفت که تاکون آيين نامه و ضوابط مشخصی درباره حضور بازيگرانی که در فيلم های هاليوودی بازی می کنند در آثار سينمايی ايرانی وجود نداشته است.
فيلم درباره الی، علاوه بر نمایش در جشنواره فیلم فجر، به بخش نهايی و مسابقه "پنجاه و نهمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم برلين" (پنجم تا پانزدهم فوریه سال جاری میلادی) نیز راه يافته است.

در اين فيلم به جز گلشيفته فراهانی ، ترانه عليدوستی و مانی حقيقی به ايفای نقش پرداخته اند.
XS
SM
MD
LG