لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

مشاور روحانی از نیروی پلیس خواست «وضعیت جدید کشور» را درک کند


مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران در انتقاد از لغو کنسرت‌های موسیقی ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی «وضعیت جدید کشور را درک کند» و گفت که «سوگیری‌های برخی از افراد» در این نیرو «تناسبی با وضعیت جاری کشور ندارد».

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، در مصاحبه با خبرگزاری ایسکانیوز، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، که روز جمعه، ۲۲ خرداد، منتشر شد همچنین ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی «حافظ حرمت» مجوزهای کنسرت‌های موسیقی باشد.

آقای آشنا گفت: «من فکر می‌کنم که لازم است تا بعضی‌ها به بیانات فرماندهان بالادست خود دقت بیشتری کنند، زیرا سوگیری‌هایی که برخی از افراد در نیروی انتظامی دارند تناسبی با وضعیت جاری کشور ندارد.»

وی اضافه کرد: «حتما هماهنگی‌های بیشتری با فرماندهی جدید نیروی انتظامی... اتفاق خواهد افتاد و ما امیدوار هستیم که نیروی انتظامی هم وضعیت جدید کشور را به خوبی درک کند.»

در روزهای گذشته نیز پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی، و حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، از دخالت اداره اماکن نیروی انتظامی در رابطه با جلوگیری از برگزاری کنسرت کیهان کلهر انتقاد کرده بودند، اما سروان نجفی، جانشين معاونت نظارت بر اماكن عمومی نیروی انتظامی، دخالت این نهاد در جلوگیری از برگزاری این کنسرت را تکذیب کرد.

مشاور رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفته است که لغو مجوز کنسرت‌های موسیقی راه را برای موسیقی «زیرزمینی و غیرقانونی» و همچنین موسیقی‌های «هنجارشکن» باز می‌کند.

وی اضافه کرد: «جلوگیری نابخردانه از تلاش‌های هنری عزیزان این ملت هیچ معنی ندارد مگر تضعیف بنیه فرهنگی و هنری این کشور.»

یک روز پیش از سخنان آقای آشنا، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد، وعده داده بود که به زودی «اتفاقات خوبی» درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی می‌افتد که «تعامل سه قوه را دربرمی‌گیرد».

در ماه‌های گذشته مقامات وزارت ارشاد ایران از تلاش برای امضای تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت موسیقی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای مرادخانی در سخنان روز پنج‌شنبه خود همچنین گفت که مجوز کنسرت پرواز همای توسط دادگاه فرهنگ و رسانه لغو شده است.

آقای مرادخانی دلیل لغو کنسرت وحید تاج در شهر رشت را نیز سه روز عزای عمومی پس از مرگ محمدعلی امینیان، نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ذکر کرد.

قرار بود کنسرت پرواز همای روز چهارشنبه، ۲۰ خرداد، برگزار شود، اما تنها چند ساعت پیش از برگزاری این کنسرت، پیامکی به خریداران بلیت ارسال و اعلام شد که این کنسرت «تا اطلاع ثانوی» به دستور «مقام قضایی» لغو شده است.

در همان روز خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، خبر داد که کنسرت وحید تاج و گروه «پایور» نیز برای دومین بار در شهر رشت لغو شده است.

وحید تاج روز پنج‌شنبه اعلام کرد که او و گروه «پایور» تصمیم گرفته‌اند که دیگر کنسرتی در شهر رشت نداشته باشند.

XS
SM
MD
LG