لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۴

سفر وزیر نفت به ماهشهر؛ حریق پتروشیمی بوعلی سینا ادامه دارد


تلاش برای مهار حریق پتروشیمی بوعلی سینا
تلاش برای مهار حریق پتروشیمی بوعلی سینا

به دنبال تداوم آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، برای بررسی وضعیت مهار حریق شامگاه پنجشنبه به منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر رفته است. در همین حال گفته می‌شود یک فروند هواپیمای اطفای حریق پویا برای پشتیانی از عملیات خاموش کردن آتش به خوزستان اعزام شده است.

یک منبع آگاه به ایرنا گفته است: بیژن زنگنه و هیات همراه که پنجشنبه شب وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و پتروشیمی بوعلی سینا شد، از نزدیک در جریان روند اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی قرار گرفته و در خصوص تسریع مهار این حادثه تصمیم گیری و تبادل نظر می‌کنند.

آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ماهشهر از روز چهارشنبه آغاز شده است. روز پنجشنبه رسانه‌ها گزارش‌هایی در خصوص مهار این آتش سوزی منتشر کردند، اما ساعاتی بعد خبرگزاری وزارت نفت شانا گزارش داد که آتش در مخزن ٢٠٠١ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که صبح پنجشنبه مهار شده بود دوباره زبانه کشید و در پی آن دستور تخلیه «سایت چهار» صادر شده است.

در همین حال، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز گفته است: آتش سوزی روز گذشته مخزن ۲۰۰۱ پتروشیمی بوعلی سینا که تا حدودی در ساعات نخست صبح پنجشنبه مهار شده بود و تلاش برای مهار کامل آن ادامه داشت بار دیگر شعله ورر شد.

منصور قمر اضافه کرده است: «با توجه به شدت آتش سوزی تمامی پتروشیمی‌های اطراف، نیروهای خود را تخلیه کرده‌اند.»

این درحالی است که مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که یک فروند هواپیمای اطفای حریق پویا برای پشتیبانی از عملیات خاموش کردن آتش در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر به منطقه اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، رضا جعفرزاده اضافه کرده است: این هواپیمای اطفای حریق پنجشنبه با گنجایش ۴۰هزار لیتر آب به خوزستان اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز گفته است: دو مخزن و برجی که آتش سوزی در آنها اتفاق افتاده بود تا بامداد پنجشنبه مهار شد، اما نشت و شعله‌های آتش در یکی از مخازن و همچنین وزش باد باعث شد، آتش سوزی در یکی از مخازن که حاوی ۲۰ هزار تن مواد نفتی بود از سر گرفته شود.

هاشم بالدی تصریح کرده است: شایعاتی مبنی بر تخلیه شهرهای ماهشهر و بندر امام شنیده شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و با تجهیزاتی که وجود دارد در حال کنترل و مهار آتش هستیم.

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری خوزستان اضافه کرده است: با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران کشور و وزارت دفاع، چهار بالگرد آتش نشان نیز به ماهشهر اعزام شد و امروز این بالگرد‌ها کار مهار آتش را انجام دادند و اکنون در حال آبگیری برای مهار آتش هستند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در زمینی به مساحت ٣۶ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در استان خوزستان واقع شده است.

XS
SM
MD
LG