لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

خانواده شهروند ایرانی- بریتانیایی: نازنین زاغری به پنج سال زندان محکوم شده است


اتهام رسمی وارده علیه خام زاغری هنوز اعلام نشده است.
اتهام رسمی وارده علیه خام زاغری هنوز اعلام نشده است.

خانواده نازنین زاغری رتکلیف خبر دادند که این شهروند ایرانی – بریتانیایی از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده است. آنها گفته‌اند که اتهام‌های وارده علیه وی نامعلوم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانواده وی روز جمعه ۱۹ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کردند که «نازنین روز ششم سپتامبر (۱۶ شهریور) از سوی قاضی صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد».

به گفته آنها، «نازنین امروز (۹ سپتامبر) در مکالمه تلفنی با همسرش این حکم را تایید کرده است. انتظار می‌رود وی دوران محکومیتش را در زندان اوین سپری کند».

خانم زاغری- رتکلیف که همراه با فرزند خردسالش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین امسال در فرودگاه تهران و هنگام خروج از ایران بازداشت شد. سپاه پاسداران که وی را بازداشت کرده بود، او را «برانداز» دانسته است. اتهام رسمی وارده علیه این شهروند ایرانی- بریتانیایی هنوز اعلام نشده است.

ریچارد رتکلیف، همسر وی، در بیانیه خانواده زاغری گفته است: «حکمی با اتهام‌های نامعلوم همچنان کاری مسخره است. اساسا یک مجازات بدون ارتکاب جرم است».

خانم زاغری برای بنیاد تامسون رویترز کار می‌کرد که موسسه‌ای خیریه و مستقل از خبرگزاری رویترز است. این بنیاد و شوهر خانم زاغری اتهام‌های سپاه علیه او را رد کرده‌اند.

وی که ۳۷ ساله است نخستین بار ۱۱ مردادماه در دادگاه حاضر شد. خانم زاغری از دختر دو ساله‌اش گابریلا جدا مانده و وی هم اکنون تحت سرپرستی مادر بزرگ و پدربزرگش است.

دستگاه قضایی ایران و سپاه پاسداران ظرف ماه‌های گذشته چند شهروند ایرانی با تابعیت دوگانه آمریکایی، بریتانیایی، کانادایی و فرانسوی به اتهام‌های مختلف از جمله جاسوسی و یا همکاری با دولت‌های متخاصم دستگیر کرده‌اند.

مونیکا ویلا، رییس بنیاد تامسون رویترز، قویا حکم صادره علیه نازنین زاغری را محکوم کرده و خواستار آزادی وی شده است.

XS
SM
MD
LG