لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۴

یک فرمانده سپاه: مرگ ۱۲ تروریست در منطقه مرزی کرمانشاه


محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام خبر انهدام «یک تیم وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی» در منطقه مرزی استان کرمانشاه تأیید کرد که در این عملیات ۱۲ تن از افرادی که او «اشرار مسلح» می‌نامید، کشته‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، این درگیری‌ها عصر روز سه‌شنبه، ۱۳ مهرماه، روی‌ داده است.

خبرگزاری مهر، به نقل از یک منبع آگاه، محل دقیق این «عملیات ضد تروریستی سپاه» را منطقه چنگربان شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این «عملیات ضد تروریستی»، «نیروهای قرارگاه نجف در منطقه مرزی استان کرمانشاه و نیروهای بومی» مشارکت داشته‌اند.

آقای پاکپور تأکید کرد که درگیری بین دو طرف «شدید» بوده و تیم به‌ طور کامل منهدم شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد که از مهاجمان «مقادیر قابل‌ توجهی سلاح و مهمات به دست آمده‌ است.»

در گزارشی که خبرگزاری تسنیم از این درگیری منتشر کرد اعلام‌ شده است که در این عملیات، بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مشارکت داشته‌اند و به نیروهای نظامی و امنیتی کمک کرده‌اند.

علی‌اکبر اکبری، سرپرست فرمانداری ثلاث باباجانی، نیز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، محل دقیق درگیری را تنگه بین روستای دره ژاله و آبدلان میرکی از تابع بخش ازگله این شهرستان اعلام کرد.

شهرستان ثلاث باباجانی در شمال غرب کرمانشاه واقع‌ شده است.

تصاویر منتشرشده خبرگزاری تسنیم از منطقه درگیری
تصاویر منتشرشده خبرگزاری تسنیم از منطقه درگیری

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم طرف دیگر درگیری را «یک تیم از اشرار وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی» توصیف کرد که به گفته او «با هدف ایجاد ناامنی، قصد رخنه به خاک ایران را داشته‌اند.»

اسدالله رازانی، استاندار استان کرمانشاه، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، مدت‌ زمان درگیری‌های عصر سه‌شنبه را چهار ساعت اعلام کرده و تأیید کرد که در جریان این عملیات، ۱۲ تن از عوامل به گفته او «تروریست» کشته‌ شده‌اند.

استاندار کرمانشاه همچنین از زخمی شدن «سه تن از نیروهای خودی» خبر داد که به گفته آقای رازانی «حال عمومی آنها مطلوب است.»

اسدالله رازانی در گفت‌وگوی روز چهارشنبه خود با ایرنا تاکید کرد: «در حال حاضر امنیت کامل بر مرزهای استان و نقاط مختلف این استان حاکم است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.»

به گفته این مقام دولتی، «هویت واقعی تروریست‌ها تاکنون مشخص نشده است اما به‌ زودی از سوی مسئولان ذی‌ربط، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.»

حزب دموکرات کردستان ایران در مردادماه امسال اعلام کرد که حضور نیروهای نظامی خود را در «بیشتر نقاط» خاک کردستان ایران «در سطحی وسیع‌تر و در راستای یک تاکتیک دفاعی»‌ افزایش دادە است.

پس از انتشار آن خبر، به‌ تناوب اخبار و گزارش‌هایی از بروز درگیری‌هایی در مرزهای غرب و شمال غرب ایران منتشر می‌شود.

در شهریورماه، فرماندار سردشت از کشته شدن هشت تن از افراد حزب دموکرات کردستان در درگیری با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد.

محمدحسین مقیمی، قائم‌ مقام وزیر کشور جمهوری اسلامی، در میانه شهریورماه، از تلاش‌های متعدد گروه حکومت اسلامی، داعش، برای ایجاد «ناامنی» در خاک ایران طی سه ماه اخیر خبر داد، اما تأکید کرده بود که این تلاش‌ها تاکنون «ناکام» مانده است.

هفته قبل، خبرگزاری تسنیم در گزارشی از بازداشت چهار تن در شهر مریوان در غرب ایران خبر داده و آنان را اعضای یک گروه «تروریستی» نامیده بود که به نوشته این خبرگزاری از شمال عراق برای انجام «اقدامات خرابکارانه» به کردستان ایران آمده بودند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عربستان سعودی را به ایجاد «پایگاه نظامی» در اقلیم کردستان عراق و پاکستان برای «ناامن کردن ایران» متهم کرده بود.

در ماه‌های اخیر درگیری‌های مشابهی در مرزهای جنوب شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در تیرماه امسال، از بازداشت ۴۰ تن خبر داده بود که با حفر یک تونل زیر مراکز دولتی و امنیتی قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در این مراکز را داشتند.

XS
SM
MD
LG