لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۹

برادر روحانی: پرونده‌ام بر اساس شنود غیرقانونی از دفتر رئیس جمهور تشکیل شد


حسین فریدون، نفر سمت راست در کنار حسن روحانی و محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران
حسین فریدون، نفر سمت راست در کنار حسن روحانی و محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

در بیانیه‌ای که پس از رفتن حسین فریدون به زندان در روز چهارشنبه، ۲۴ مهر، منتشر شد، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور، اعلام کرد که پرونده‌اش بر اساس «شنود غیرقانونی» از دفتر رئیس جمهور تشکیل شده است.

آقای فریدون در بیانیه خود اشاره نکرده است که چه نهاد یا سازمانی مسئول شنود «غیرقانونی» از رئیس جمهور است، اما سازمان اطلاعات سپاه برای او پرونده تشکیل داد.

وکیل حسین فریدون، برادر حسن روحانی، خبر داد که او روز چهارشنبه برای گذراندن حکم پنج سال زندان خود به زندان اوین رفته است.

حسین سرتیپی، وکیل مدافع حسین فریدون، گفت: «حسین فریدون شخصا با مراجعه به دادسرا برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین فریدون پیش از معرفی خود به زندان در متنی اعلام کرد که «تمام پرونده تشکیل شده مستند به شنود غیرقانونی از جمله شنود از دفتر رئیس جمهور است» که «باید از سوی دولت و قوه قضاییه پیگیری شود».

وی تاکید کرد: «البته وقتی ضابط و شاکی و قاضی و رسانه هم یکی می‌شوند بهتر از این نمی‌شود.»

آقای فریدون در پایان این متن نوشت: «از قوه قضاییه به قضاوت افکار عمومی پناه می‌برم.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، روز سه‌شنبه، نهم مهر، از محکوم شدن برادر رئیس‌ جمهور ایران به پنج سال حبس به خاطر دریافت رشوه خبر داده بود.

خبرگزاری فارس دریافت «رشوه» از رسول دانیال‌زاده، یکی از بدهکاران بانکی را از جمله اتهامات حسین فریدون عنوان کرد.

با این حال آقای فریدون در متن خود نوشت: «کل پولی که از آن حرف زده می شود پول شخصی یک نفر است که به فرد دیگری قرض داده شده و هیچ یک از آن دو نفر من نبوده ام و من فقط بر این قرض شاهد و ضامن بوده ام و یک ریال آن به جیب بنده یا خانواده بنده واریز نشده است ... که اگر خلافش بود اعلام کنید.»

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که «متن کامل حکم، دادنامه، کیفرخواست و مستندات در فضای عمومی برای اطلاع مردم منتشر شود.»

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، روز چهارشنبه ۱۰ مهر، گفته بود رسول دانیال‌زاده که نام او در پرونده حسین فریدون و اکبر طبری مطرح شده، با وجود اتهام «فساد اقتصادی سه هزار میلیارد تومانی فراری داده شده» است.

مقامات دولت حسن روحانی اتهامات مطرح شده درباره حسین فریدون را رد کرده‌اند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، پس از بازداشت حسین فریدون گفته بود: «این مسئله باید برای رئیس قوه قضائیه یا قوه مقننه نیز این‌ گونه باشد و قوه قضائیه مستقل همان طور که با برادر رئیس‌جمهوری برخورد کرد با دیگران نیز برخورد خواهد کرد.»

XS
SM
MD
LG