لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۰

یونیسف: حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند


تعدادی از کودکان در غزه در حال گرفتن غذا (عکس از آرشیو)
تعدادی از کودکان در غزه در حال گرفتن غذا (عکس از آرشیو)

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین اعلام کرد، از زمان آغاز جنگ در غزه در ۱۵ مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک فلسطینی کشته شده‌اند.

کاترین راسل طی یک نشست خبری در نیویورک گفت: «هزاران نفر مجروح شده‌اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی قرار دارند.»

در جریان حمله گسترده و بی‌سابقه گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۴۰ نفر دیگر به گروگان گرفته شدند. اسرائیل در واکنش به این حمله٬ در غزه دست به عملیات نظامی زده است. آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

کاترین راسل روز سه‌شنبه نیز در بیانیه‌ای در خصوص جنگ غزه گفته بود: «این کودکان نیستند که جنگ را آغاز می‌کنند و آنها نمی‌توانند به آن پایان دهند، اما همیشه بیشترین بها را می‌پردازند.»

او اضافه کرده بود: «به خاطر تمامی کودکان، من از طرف‌های درگیر می‌خواهم که همه گروگان‌های اسرائیلی را آزاد کنند، آتش‌بس فوری در نوار غزه را اجرا کنند و دسترسی بشردوستانه بدون محدودیت را تسهیل کنند و از هرگونه خشونت بیشتر علیه کودکان خودداری کنند.»

«۱۹ هزار کودک یتیم در غزه»

به گزارش سی‌ان‌ان٬ نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان هم در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی یا کشته می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که بیش از ۱۰ هزار زن در غزه از زمان آغاز جنگ کشته شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار نفر آنها مادر بودند که در نتیجه ۱۹ هزار کودک یتیم شدند.

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت که آنچه او را تحت تأثیر قرار داد شمار زیاد کودکان زخمی در این منطقه بود.

به گفته مقامات بهداشتی غزه که تحت کنترل حماس است، از زمان اغاز جنگ در غزه بیش از ۳۳ هزار نفر کشته و بیش از ۷۶ هزار زخمی شده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند، به‌دلیل عدم دسترسی به منطقه غزه، نمی‌توانند به‌طور مستقل تعداد کشته‌شدگان را تأیید کنند.

با استفاده از سی‌ان‌ان
XS
SM
MD
LG