لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

پزشکان در ایران به اسپری و شوکر الکتریکی مجهز می‌شوند


دکتر غلامرضا سرابی، یکی از پزشکان جان باخته
دکتر غلامرضا سرابی، یکی از پزشکان جان باخته
به دنبال سوء قصد به جان چند پزشک در ایران در چند وقت اخیر و افزایش نگرانی‌ها در میان جامعه پزشکی ایران، معاون امور رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور از ارائه تجهیزات پزشکی به پزشکان متقاضی واجد شرایط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، دکتر حسن هویدا، روز پنجشنبه اعلام کرد که پزشکان متقاضی سراسر کشور که خواستار دریافت تجهیزات دفاع شخصی شامل اسپری اشک‌آور و شوکر الکتریکی که «به انتخاب متقاضیان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت» هستند، از روز شنبه، ۲۲ آبان‌ماه می‌توانند درخواست خود را به معاونت رفاهی سازمان نظام پزشکی مراکز استان‌ها ارائه کنند.

وی افزود: «طبق توافق حاصل شده با نیروی انتظامی،‌کلیه اعضای سازمان نظام پزشکی کشور که متقاضی دریافت تجهیزات دفاع شخصی هستند، پس از تأیید صلاحیت آنان در خصوص سلامت روانی و عدم اعتیاد و سوء‌پیشینه کیفری و انتظامی توسط سازمان نظام پزشکی، این تجهیزات را دریافت می‌کنند.»

این اظهارات درحالی عنوان شده است که سوء قصد به جان چهار پزشک در ایران در چند وقت اخیر که به کشته شدن دو نفر از آن‌ها انجامیده است، نگرانی‌هایی را در میان جامعه پزشکی ایران بوجود آورده است.

در اواخر شهریور‌ماه، دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، هنگام خروج از مطب خود مورد سوء قصد فدر یا افرادی ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

یک روز پس از این واقعه، دکتر غلامرضا سرابی، متخصص داخی و فوق تخصص قلب و عروق و پزشک بیمارستان خاتم الانبیاء نیز، حین خروج از مطب خود در حوالی نارمک هدف گلوله قرار گرفت و پس از بستری شدن در بیمارستان، جان باخت که به دنبال این سوء قصد، خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ایسنا به نقل از بازپرس ویژه قتل تهران نوشت که دو متهم به قتل دکتر سرابی بازداشت شده و به ارتکاب جنایت اعتراف کرده‌اند.

این در حالی است که ایسنا پس از آن به نقل از فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که یکی از مظنونین به قتل دکتر سرابی پس از آن‌که در کرمانشاه تحت محاصره پلیس قرار گرفته، خودکشی کرده و تلاش برای دستگیری مظنون دیگر ادامه دارد.

همچنین یک روز پس از سوء قصد به جان دکتر سرابی در تاریخ اول مهرماه، خبرگزاری‌ها اعلام کردند که یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان کرمانشاه در منزل شخصی‌اش از سوی فردی مورد حملات چاقو قرار گرفته و روانه بیمارستان شده است.

این در حالی است که خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز پیش از این اعلام کرد که در روز ۱۳ آبان، دو نفر در یکی از شهرک‌های غرب تهران بر اثر تیراندازی مجروح شدند که یکی از مجروحین پزشک بوده است.

این خبرگزاری همچنین افزود که مأموران انتظامی تهران دلیل این درگیری را اختلافات مالی عنوان کرده و افزوده‌اند که دو نفر مظنون در خصوص این تیراندازی شناسایی شده‌اند و تحقیقات بررسی بیشتر در دست انجام است.

وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از این هرکدام به طور جداگانه از نیروی انتظامی خواسته‌اند تا عاملان سوء قصد به جان دو پزشک کشته شده را شناسایی کنند.
XS
SM
MD
LG