لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

سناتور جان کری نوروز را به ایرانیان شادباش گفت


جان کری
جان کری
جان کری، سناتور ارشد دمکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با انتشار پیامی ضمن تبریک نوروز به ایرانیان و به ویژه جامعه ایرانیان آمریکا، ابراز امیدواری کرده است، سال نو خورشیدی برای ایرانیان همراه با صلح و رفاه باشد.

جان کری، سناتور دمکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه با انتشار پیامی فرا رسیدن نوروز را به ایرانیان مقیم ایالات متحده و تمام کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک گفته است.

جان کری در پیام نوروزی خود آورده است: «نوروز نماد زمان تازه شدن و امید است. همه ما باید لحظه‌ای به انسانیتی که ما را به هم پیوند می‌دهد، بیاندیشیم. امیدوارم سال جدید برای شما سالی همراه با صلح و رفاه باشد.»

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پیام خود همچنین از «بیش از یک میلیون آمریکایی ایرانی‌تبار، که دارای مذاهب گوناگون هستند و نوروز همه آنها را به هم پیوند می‌دهد»، تجلیل کرده است.

پیام نوروزی سناتور جان کری تنها چند روز پس از آن منتشر شده است که مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای، ضمن تبریک عید نوروز و آغاز سال نو ایرانی، از «تلاش‌های جامعه ایرانی آمریکا» قدردانی کرده بود.

سال گذشته نیز مجلس نمایندگان آمریکا نوروز و آغاز سال جدید خورشیدی را به ایرانیان تبریک گفته بود.

همچنین باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نیز سال گذشته، در یک پیام ویدیویی به مناسبت آغاز سال نو ایرانی با مردم ایران سخن گفته و خواستار گفت و گوی مستقیم میان دولت‌های دو کشور شده بود.
XS
SM
MD
LG