لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۰

والیبال ایران از راهیابی به المپیک چین باز ماند


در اين مسابقات ايران تنها بر تايلند و استراليا پيروز شد. (عکس از فارس)
در اين مسابقات ايران تنها بر تايلند و استراليا پيروز شد. (عکس از فارس)

تيم ملی واليبال ايران در مسابقات انتخابی المپيک ۲۰۰۸ چين، استراليا را شکست داد اما به دليل شکست های قبلی از راهيابی به المپيک چين بازماند.


گزارش های رسیده حاکی است که تبم های والیبال چين و ايتاليا به المپيک پکن رفتند.

تيم ايران روز يکشنبه، ۱۹ خرداد، استراليا، قهرمان آسيا را در توکيو به ترتيب با نتايج ۱۸-۲۵، ۱۶-۲۵ و ۲۳-۲۵ و در مجموع با نتيجه سه بر صفر شکست داد اما به دليل شکست از تيم های ايتاليا، آرژانتين و الجزاير اجازه ورود به رقابت های المپيک را که تابستان امسال در چين برگزار می شود، به دست نياورد.


در اين دوره از مسابقه های انتخابی که در ژاپن برگزار شد، پنج تيم آسيايی و سه تيم غير آسيايی حضور داشتند و قرار بر اين بود که قهرمان مسابقات و تيم برتر آسيا راهی المپيک شوند.


در آخرين روز رقابت ها، تيم ايتاليا با پيروزی در تمام مسابقات به عنوان قهرمان به المپيک رفت و تيم واليبال ژاپن پس از ۱۶ سال غيبت در المپيک، با شکست آرژانتين به عنوان برترين تيم آسيايی راهی المپيک چين شد.


استراليا جزو تيم های آسيايی است و با داشتن عنوان قهرمانی قاره، پس از سه پيروزی و سه شکست در برابر تيم ايران از دور مسابقات حذف شد.


در اين مسابقات ايران تنها بر تايلند و استراليا پيروز شد.


تیم والیبال ايران در بازی با استراليا از همان ابتدا شروعی خوب داشت و در لحظه نخستين تايم اوت هشت بر چهار و در دومی ۱۰ بر چهار پيش بود.


در اين بازی، برخورد اسپک ناتان رابرتس به سعيد معروف، يکی از بازيکنان ايران، باعث خونريزی شديد بينی او شد. اين بازيکن مجبور شد مدت زيادی از زمان بازی را بيرون از زمين بماند.


در امتياز ۲۰ بر ۱۲ استراليا اقدام به گرفتن تايم اوت کرد. واکنش عليرضا نادی در لحظه ای که استراليا روحيه گرفته بود، امتياز حساس ۲۳ را در برابر ۱۸ گرفت. آرش صادقيانی امتياز آخر را نيز گرفت تا ست نخست ۲۵ بر ۱۸ به سود ايران تمام شود.

ست دوم با بازگشت معروف و اسپک او، نخستين امتياز را برای ايران ثبت کرد تا راه پيروزی در اين ست هم هموار شود. امتيازی که موسوی گرفت و لحظه ای بعد هاردی توپ را به بيرون زد تا بازی ۱۳ بر هشت به سود ايران شود.


با بازی خوب مجتبی عطار بازيکن ليبروی ايران و سعيد معروف، ايران اين ست را با حفظ برتری در همه لحظه ها، با امتياز ۲۵ بر ۱۶ به پايان رساند.


در طول دو ست برتری ۵۰ بر ۳۴ ايران بر استراليا سرنوشت پيروزی در آخرين ست، بازی ايران در ژاپن را مطمئن ساخت.


تيم استراليا که آرژانتين را سه بر صفر شکسته داده بود، سرانجام مجبور به پذيرش شکستی مشابه در برابر ايران شد.


در اين ست استراليا مسابقه را با امتيازهای پاياپای با ايران پيش برد ولی در پايان ۲۳ بر ۲۵ باخت و ايران سه بر صفر برنده شد.


XS
SM
MD
LG