لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

ایران مسابقات چهار جانبه قطر را با شکست آغاز کرد


تیم ملی فوتبال ایران با دو گل زودهنگام و یک گل در آخرین دقیقه وقت تلف شده، نخستین مسابقه در رقابت‌های چهار تیمی قطر را سه بر دو از میزبان شکست خورد تا برای مسابقه‌های بعدی با مالی و کره شمالی کاری مشکل پیش رو داشته باشد.

مسابقه دو تیم ملی ایران وقطر در حالی با رد و بدل شدن پنج گل به زیان ایران به پایان رسید که در نیمه دوم در پخش تلویزیونی آن نارسایی بسیار به چشم آمد. در حالی که صدای تماشاگران به گوش می‌رسید، گزارشگر گهگاه صحنه‌هایی را گزارش می‌داد که به چشم نمی‌آمد.

در این مسابقه مهدی رحمتی در درون دروازه کاملاً با دوران اوجش فاصله داشت و با حضور کم تعداد قطری‌ها سه بار مغلوب شد و دو بار پیاپی در نیمه دوم، دیرک افقی دروازه به یاری‌اش آمد.

خط دفاعی پراشتباه و فاقد پوشش لازم بود. در حالی که حسین کعبی با بازوبند کاپیتانی روز موفقی را پشت سر گذاشته بود، یک اشتباه عجیب از سوی او یک گل دیرهنگام و پیروزی بخش را به قطری‌ها هدیه کرد.

در روزی که محمدرضا خلعتبری بهترین و مؤثرترین بازیکن تیم ملی بود، آمدن آندرانیک تیموریان در نیمه دوم به همان اندازه تعویضی خوب بود که بیرون کشیدن میلاد می داوودی و آمدن محسن خلیلی زیانبار می‌نمود.

در حالی که ایران مسابقه دو بر صفر باخته را جبران و در پی گل پیروزی بود، این تعویض دیرهنگام عملاً به کاهش قدرت خط حمله ایران، و هجوم قطری‌ها با تعویض‌های خوب برونو متسوی فرانسوی... و سرانجام گل پیروزی میزبان انجامید.

قطر در دو حمله نخست خود در دقیقه‌های ششم و نهم به ترتیب توسط علی حسن عفیف و ماجد محمد در برابر دیدگان بهت زده یاران تیم ملی به دو گل دست یافت. اما این دو گل، بازیکنان ایرانی را به خود آورد و در حالی که قطر چشم به ضد حمله داشت، ایرانیان پیش کشیدند و پس از این که ضربه سر جلال حسینی پیشتاخته، توسط برهان، دروازه بان قطری مهار شد مانور خوب محمدرضا خلعتبری از راست و پاس به بیرون محمد نوری با شلیک عالی میلاد زنیدپور از پشت محوطه جریمه، در دقیقه ۳۷ فاصله را به حداقل رساند.

این فاصله در دقیقه ۴۸ در پی یک ضربه کرنر و با شلیک تماشایی احسان حاج صفی محو شد و ایران با تساوی دو بر دو و با شرایط مطلوب‌تر روحی بازی را دنبال کرد.

با اینکه ایران در بیشتر زمان نیمه دوم بر حریف برتری تکنیکی داشت، اما لرزان بودن کار دفاعی به گل سوم قطر با ضربه ماجد محمد در دقیقه ۹۰+۴ منجر شد.

مسابقه‌های قطر جایزه نقدی ۶۰۰ هزار دلاری دارد که تیم نخست ۲۵۰ هزار دلار، تیم دوم ۲۰۰ هزار دلار، تیم سوم ۱۰۰ هزار دلار و تیم آخر ۵۰ هزار دلار آمریکا پاداش خواهد گرفت.

تیم ملی با این آرایش به دیدار قطر رفت: مهدی رحمتی، هاشم بیک‌زاده (از دقیقه ۶۳ غلامرضا رضایی)، جلال حسینی، هادی عقیلی، حسین کعبی (کاپیتان)، محمد نوری (از نیمه دوم آندرانیک تیموریان)، محمدرضا خلعتبری، پژمان نوری، میلاد زنیدپور، احسان حاج صفی و میلاد میداودی (از دقیقه ۸۱ محسن خلیلی).

بازی بعدی ایران بعد از ظهر چهارشنبه با تیم ملی مالی خواهد بود.
XS
SM
MD
LG