لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۷

بازتاب دعوت دوباره قطبی از علی کریمی در ای اف سی


دعوت دوباره علی کریمی به تیم ملی ایران از سوی افشین قطبی، در سایت ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا بازتاب داشت.

روز شنبه ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) این سایت رسمی از تهران گزارش داد که افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علی کریمی، مهاجم ارزنده را برای مسابقه انتخابی جام آسیایی ۲۰۱۱ ای اف سی که روز سوم مارس (چهارشنبه) در برابر تیم ملی تایلند در تهران انجام می‌شود، به تیم ملی ایران فراخوانده است.

علی کریمی در تابستان گذشته یکی از شش بازیکنی بود که با مچ بند سبز، به نشانه همبستگی با معترضان به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، همراه با ملی پوشان تیم ملی ایران پای به میدان مسابقه با تیم ملی کره جنوبی در سئول گذاشت.

دیداری که در آن ایران پس از تساوی یک بر یک در آن از صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ بازماند. پس از این مسابقه مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی با تیم ملی خداحافظی کردند.

در مسابقه‌های پیشین تیم ملی در راه صعود به مرحله پایانی جام ۲۰۱۱ آسیا در دوحه قطر علی کریمی به تیم ملی دعوت نشد. اما اکنون برای آخرین مسابقه‌ای دعوت شده که برای تیم ملی صعود کرده جنبه تشریفاتی دارد.

این در حالی است که مسابقه چهارشنبه برای صعود تایلند اهمیتی قطعی دارد. تیم‌های اردن و سنگاپور نیز در گروه ایران مدعی صعود هستند.

سایت ای اف سی همچنین یادآور شده است که جواد نکونام و مسعود شجاعی نیز در میان ۲۵ بازیکن دعوت شده قرار دارند.

علی کریمی، بازی‌ساز تیم استیل آذین ۳۱ سال دارد و پذیرش دعوت به تیم ملی را به خاطر مردم و ایران اعلام کرده است.

بر پایه گزارش ای اف سی، ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز در حالی به تیم ملی بازخوانده شد که بعد از جام جهانی به دلیل مصدومیت‌های پیاپی تنها یک بار در تیم ملی بازی کرده است.

حسین کعبی، فریدون زندی، فرهاد مجیدی (با سابقه‌ای پرتعداد در تیم ملی) و محسن خلیلی به تیم ملی دعوت نشده‌اند. کعبی در سفر اخیر تیم ملی به تورنمنت قطر و بازی برگشت تیم ملی در سنگاپور، بر سر کاپیتانی تیم ملی با قطبی مشکل داشت.

بازیکنان فراخوانده شده به این ترتیب هستند:

دروازه‌بانان: مهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور و سوشا مکانی.
مدافعان: جلال حسینی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، فرشید طالبی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، احسان حاج صفی، علیرضا محمد و امیرحسین فشنگچی.
مردان میانی: جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، فرزاد آشوبی، علی کریمی، ایمان مبعلی، میلاد زنیدپور و مهرزاد معدنچی.
مهاجمان: مسعود شجاعی، محمدرضا خلعت‌بری، کریم انصاری‌فرد، غلامرضا رضایی و میلاد می‌داوودی.

نخستین روز اردوی تیم ملی روز شنبه هشتم اسفند بود که به گزارش ایسنا تنها نه بازیکن در کمپ تیم‌های ملی حضور یافتند.

ابراهيم ميرزاپور، سوشا مكانی، غلامرضا رضايی، ميلاد زنيدپور، كريم انصاری فرد، محمد نصرتی، عليرضا محمد، اميرحسين فشنگچی و فرزاد آشوبی بازيكنان حاضر در كمپ تيم‌های ملی بودند.

برپایه این گزارش قطبی از این موضوع سخت عصبانی شد و در اردو با برخوردی تند از خبرنگاران و عکاسان حاضر نیز خواست اردو را ترک کنند.
XS
SM
MD
LG