لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۹

بازداشت چند مدیر ورزشی محلی در ایران به اتهام «فساد مالی»


وزارت ورزش و جوانان، روز شنبه ششم شهریورماه، از بازداشت تعدادی از مدیران ورزشی به اتهام «فساد مالی» خبر داد.

به گفته ایرج عرب، سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و جوانان، این مدیران ورزشی به همراه افراد مرتبط با آنها، با حکم مرجع قضایی، در یکی از استان‌های کشور بازداشت شده‌اند و تحقیقات اولیه از متهمان آغاز شده است.

سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و جوانان، به جزئیات این فساد اقتصادی، هویت افراد بازداشت‌شده و تاریخ بازداشت آنان اشاره‌ای نکرده اما در عین حال گفته است که این اداره کل، ضمن پیگیری پرونده، اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، ایرج عرب، با اشاره به درخواست رهبر جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر لزوم مقابله با فساد اقتصادی، گفت که در زمینه مبارزه با فساد در حوزه ورزش، اقدامات خوبی صورت گرفت که از جمله آنها می‌توان به بازگشت «مبالغ قابل توجهی» از اموال دولتی و دستگیری تعدادی از «افراد متخلف» اشاره کرد.

پیش از این هم در دی ماه ۹۳، وزارت ورزش و جوانان ایران از بازداشت تعدادی دیگری مسئول ورزشی با هدف «سالم‌سازی محيط ورزش» و «تحقق منويات رهبری و سياست‌های دولت در مبارزه با فساد» خبر داده بود.

در آن زمان رضا حسنی‌خو، مديرکل وقت حراست وزارت ورزش، درباره افراد بازداشتی گفته بود يک نفرشان از حوزه ستادی وزارتخانه هستند و دو نفر ديگر خارج از مجموعه مديريتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند.

اين مقام امنيتی در وزارت ورزش يادآور شده صرفاً برخی اتهامات نسبت به اين افراد مطرح است و چه بسا در خصوص تمامی اتهامات، قرار منع تعقيب صادر شود.

علاوه بر این فدراسیون فوتبال ایران هم در این سال‌ها موضوع تحقیقاتی در مورد فساد اقتصادی بوده است.

از جمله در خرداد امسال رضا حسنی‌خو که همچنان مسئولیت حراست وزارت ورزش را به عهده داشت، اعلام کرد که افراد دیگری برای توضیح در خصوص فساد در فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل از سوی نهادهای نظارتی فرا خوانده شده‌اند و یکی از اعضای فدراسیون نیز به همین دلیل بازداشت شده است و همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

بازداشت یک مدیر ورزشی در بزریل

همزمان، خبرگزاری ایرنا، به نقل از یک منبع آگاه در برزیل، از بازداشت یکی از مسئولان ورزش ایران در ریودوژانیرو، به اتهام سرقت خبر داد.

براساس این گزارش، فرد متهم به قید ضمانت آزاده شده است، اما تا زمان برگزاری دادگاه، اجازه خروج از برزیل را ندارد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از این منبع آگاه افزوده است که فرد متهم تلاش داشت تا وسایلی را بدون پرداخت هزینه آن از فروشگاهی در شهر ریودوژانیرو خارج کند که توسط پلیس این شهر بازداشت شد.

درباره هویت این مدیر ورزشی و زمان بازداشت او خبری منتشر نشده اما وب‌سایت تابناک وی را نایب رئیس یکی از انجمن‌های ورزشی ایران معرفی کرده است.

XS
SM
MD
LG