لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۶

ایسنا: وضعیت حصر مهدی کروبی بهبود یافته است


خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا گزارش کرده است که فاطمه کروبی در گفت‌و‌گوی تلفنی با هادی خامنه‌ای٬ دبیر کل مجمع نیروهای خط امام٬ اظهار کرده است که شرایط سکونت مهدی کروبی «بهبود» پیدا کرده است.

به گزارش روز شنبه٬ سوم اسفندماه این خبرگزاری٬ هادی خامنه‌ای در تماسی تلفنی با فاطمه کروبی٬ جویای آخرین وضعیت مهدی کروبی٬ از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ شده و برای او آرزوی سلامتی و بهبودی کرده است.

در این تماس تلفنی به گفته ایسنا فاطمه کروبی٬ همسر مهدی کروبی گفته است که شرایط سکونت آقای کروبی «بهبود پیدا کرده است».

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از زمستان ۱۳۸۹ که از هواداران خود دعوت کردند برای حمايت از انقلاب‌ در کشورهای مصر و تونس به خيابان‌ها بيايند، در حصر قرار گرفتند. همسران آنها نيز در اين حصر همراه‌شان بودند، هرچند فاطمه کروبی پس از مدتی آزاد شد.

محمدحسين کروبی٬‌ فرزند ارشد مهدی کروبی اواسط بهمن‌ماه گفت پدرش پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات به منزل خود در جماران منتقل شده و هم اکنون در منزل خود در حصر به سر می برد.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائيه ۲۱ بهمن گفت تا زمانی که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از اقدامات به گفته او «مجرمانه خود ابراز برائت و توبه» نکنند، در وضعيت حصر آنها «اتفاقی نخواهد افتاد» و «شرايط مثل سابق خواهد بود».

علی لاريجانی، ریيس مجلس شورای اسلامی، روز يکشنبه ۲۷ بهمن به طور ضمنی شورای عالی امنيت ملی را مسئول رفع حصر دانست.

وی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگار که ۲۸ بهمن منتشر و از سوی ایسنا ترجمه شد٬ تاکید کرد که مسئله حصر رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به «قوه قضائیه مربوط نیست» و افزود که برای آزادی میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زهرا رهنورد٬ باید «اشکالات» این افراد رفع شود.

در سومین سالگرد حبس و حصر این افراد٬ دولت‌های آمريکا و آلمان، عفو بين‌الملل و ده‌ها شخصيت سياسی و فرهنگی ايرانی خواستار رفع حصر آن‌ها شدند.
XS
SM
MD
LG