لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

دادستان تهران: همسر دکتر فاطمی در بازداشت به سر می‌برد


پریوش سطوتی در فروردین ماه سال ۱۳۸۷ نیز در حضور اسفندیار رحیم‌مشایی با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده و تقویم همسرش را به رئیس دولت جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود.
پریوش سطوتی در فروردین ماه سال ۱۳۸۷ نیز در حضور اسفندیار رحیم‌مشایی با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده و تقویم همسرش را به رئیس دولت جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود.
در پی انتشار خبرهایی درباره بازداشت همسر دکتر فاطمی، وزیر امور خارجه دولت مصدق، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، با تایید خبر دستگیری وی، گفته است، تحقیقات درباره ملاقات‌هایی که او وی انجام داده، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز چهارشنبه گزارش‌ها در باره بازداشت شدن پریوش سطوتی، همسر دکتر فاطمی، را تایید کرده است.

وی در کنفرانس خبری خود در این باره گفته است: «در مورد پرونده همسر دکتر فاطمی باید بگویم وی الان در بازداشت است و گزارشات زیادی به ما واصل شده که اموال برخی از ایرانی‌ها و طلا همراه وی بوده است.»

دادستان تهران همچنین افزوده است: «در ضمن وی ملاقات‌هایی هم انجام داده که تحقیقات همچنان در حال ادامه است.»

پریوش سطوتی، همسر حسین فاطمی، وزیر امور خارجه دولت محمد مصدق، که پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ از ایران مهاجرت کرده و در لندن زندگی می‌کرد، در سال‌های گذشته به ایران بازگشته و در این مدت با مقام‌های عالی‌رتبه ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر وی دیدار داشته است.

به نوشته برخی سایت‌ها و روزنامه‌های منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد وی در این مدت عمدتاً در یک سوئیت لوکس در هتل لاله تهران زندگی می‌کرد که «هزینه اقامت وی در این هتل حدود ۸۰ میلیون تومان برآورد می‌شود».

سایت آینده در گزارشی در روز بیستم اردیبهشت ماه در این باره نوشته بود: «بیش از دو سال از اقامت پریوش سطوتی در ایران می گذرد. وی در یکی از سوئیت‌های لوکس هتل لاله (متعلق به سازمان میراث فرهنگی) اقامت دارد... او برای رفت و آمد گاه از خودروهای تشریفات ریاست جمهوری استفاده کرده است.»

همچنین گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که همسر دکتر فاطمی به درخواست اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در فروردین سال ۱۳۸۸ به ایران بازگشته بود و تا زمان دستگیری در هتل لاله اقامت داشت.

چند روز پیش از تایید رسمی خبر بازداشت پریوش سطوتی از سوی دادستان تهران، روزنامه اصولگرای خراسان نوشته بود، وی به داشتن ارتباط با سرویس جاسوسی بریتانیا «اعتراف» کرده است.

همچنین گفته می‌شود، خانم سطوتی در هفته‌های گذشته و به دنبال علنی شدن اختلاف‌ها میان محمود احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی بر سر وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

همسر وزیر امور خارجه دولت مصدق در سال‌های گذشته روابط نزدیکی با اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی داشت و بارها از اقدام‌های رئیس دولت دهم تمجید کرده بود.

خانم سطوتی در اوایل مهر ماه سال گذشته خورشیدی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد از تلاش‌های «حق‌طلبانه و شجاعانه» رییس دولت دهم در سفرش به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل تجلیل کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد نیز در آبان ماه سال گذشته به مناسبت سالگرد اعدام حسین فاطمی، نامه‌ای برای همسر وی ارسال کرده بود.

پریوش سطوتی در فروردین ماه سال ۱۳۸۷ نیز در حضور اسفندیار رحیم‌مشایی با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده و تقویم همسرش را که گفته می‌شود حاوی یادداشت‌های شخصی وی است، به رئیس دولت جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود.
XS
SM
MD
LG