لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۷

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه تهران


بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران



روزنامه آفتاب يزد تعطيل شدن کشور و از جمله تهران براثر بارش برف را مورد توجه قرار داده و نوشته «برف پايتخت، کشور را تعطيل کرد.»



اين روزنامه با اشاره به اعلام تعطيلی دو روزه کشور از سوی هيئت دولت، نوشته «بارش شديد برف در تهران، علاوه بر تعطيلی مدارس در پايتخت و سرگردانی ده ها هزار تهرانی در خيابان ها برای يافتن وسيله حمل ونقل، موجب لغو تمامی پروازها در فرودگاه های امام خمينی و مهرآباد شده و عملا برف تهران بر همه کشور اثر گذاشته است.»



آفتاب يزد بخشی از اطلاعيه دولت در مورد تعطيلی دو روزه بر اثر بارش برف را منتشر کرده و نوشته « کليه مراکز دولتی، دانشگاه ها و مقاطع تحصيلی اسـتـان تـهـران امـروز و فـردا تعطيل است.»



حفظ شوراهای عالی



روزنامه خراسان خبر داده که با تصويب طرح تعيين وضعيت شوراهای عالی کشور در مجلس، تصميم دولت درباره ادغام شوراهای عالی لغو شده است.



به نوشته اين روزنامه، در حالی که تصميم دولت برای ادغام ۲۸ شورای عالی در ۴ شورای عالی طی چند ماه گذشته واکنش های متفاوتی را برانگيخت، نمايندگان مجلس در جلسه علنی ديروز خود با ۱۳۷ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ١١ رای ممتنع از ميان ١٩٦ نماينده حاضر در جلسه، دولت را موظف کردند تا کليه شوراهای عالی کشور را با حفظ اختيارات وظايف و اعضای آنها مطابق مصوبات مجلس کمافی السابق تشکيل دهد و اداره کند.



خراسان نوشته که نمايندگان مجلس روز گذشته پس از تصويب کليات اين طرح دو فوريتی، جزييات آن را نيز تصويب کردند و دولت را موظف کردند تا ظرف حداکثر ۳ ماه شورای های عالی را را دوباره تشکيل دهد .



درگيری مسلحانه در کرمانشاه



روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از درگيری مسلحانه در کرمانشاه خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، حجت الله دمياد، معاون سياسی- امنيتی استانداری کرمانشاه گفته است که يک «تيم ضدانقلاب» و«خرابکار» طی درگيری در جاده روانسر به کامياران توسط ماموران امنتيتی نابود شده است.



ايران ادعا کرده که اعضای اين گروه که نام آن ذکر نشده در منطقه کرمانشاه «ناامنی» ايجاد کرده اند.


معاون سياسی- امنيتی استانداری کرمانشاه به روزنامه ايران گفته که تعدادی از اعضای اين گروه توسط «مجموعه دستگاه های امنيتی، اطلاعاتی و انتظامی» کشته شده اند.



درخواست برای افزايش بودجه تسليحاتی



روزنامه همبستگی، از درخواست برای افزايش بودجه تسليحاتی ايران خبر داده است.



به نوشته اين روزنامه، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته که تعدادی از نمايندگان مجلس هفتم از محمود احمدی نژاد خواسته اند که بودجه تسليحاتی کشور را بيشتر کند.



همبستگی از قول علاء الدين بروجردی نوشته «يکی از راه های مقابله با تهديدات آمريکا در منطقه افزايش اعتبارات بخش دفاعی کشور است.»



ميزان بودجه تسليحاتی ايران در سال های گذشته نيز اعلام نشده و محرمانه باقی مانده است.



مصاديق جديد منکرات


روزنامه اعتماد، اظهارات احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در مورد «تعريف مصاديق جديد برای منکرها» را مورد توجه قرار داده است.



به نوشته اين روزنامه، احمد جنتی «بی نظمی های اجتماعی و سياسی» و «اسراف و تبذير» را از جمله مصاديق جديد منکرها عنوان کرده و گفته که بايد «راهکارهای جديد و ابتکاری برای امر به معروف و نهی از منکر ارائه شود.»



آقای جنتی که همزمان با دبيری شورای نگهبان، رياست ستاد امر به معرف و و نهی از منکر کشور و رياست شورای هماهنگی تبليغات اسلامی را بر عهده دارد، در همايش سراسری ستادهای احيای امر به معروف و نهی از منکر آذربايجان شرقی با اين ادعا که جمهوری اسلامی در معرض تهاجم فرهنگی توسط دشمنان است، گفته«دشمنان با ترويج روح ماديگری و عياشی سعی در به استحاله کشاندن جوانان دارند.»



شرط برای حمايت از نامزدهای انتخاباتی


روزنامه قدس خبر داده که از اين پس«چهره های سياسی و فرهنگی به صورت مشروط می توانند از نامزدهای انتخاباتی حمايت کنند.»



اين روزنامه از قول رييس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات وزارت کشور نوشته از اين به بعد چهره های سياسی و فرهنگی تنها «بدون ذکر نام و عنوان» خود می توانند از کانديداها حمايت کنند.



به گفته محمدحسين موسی پور در صورتی که چهره های سياسی، فرهنگی و اجتماعی قصد حمايت از نامزدهای انتخاباتی داشته باشند به جای اعلام عمومی آن، بايد نامه ای به وزارت کشور بنويسند و حمايت خود از نامزد مورد نظر را به جای مردم به اطلاع وزارت کشور برسانند .
XS
SM
MD
LG