لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

پاسخ سفارت ایران به پاکستان در پی «اعترافات افسر سابق هندی»


سفارت ایران در پاکستان روز پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین، در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که مطالب رسانه‌های این کشور درباره دستگیری یک جاسوس هندی با پاسپورت ایرانی «می‌تواند تبعات منفی» بر فضای روابط دو کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، در این بیانیه انتشار این گزارش‌ها «محصول تفکراتی» دانسته شده که به گفته این سفارت «تمایل ندارند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و توافقاتی که در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان صورت پذیرفت به ثمر نشیند».

سفارت جمهوری اسلامی همچنین در این بیانیه تاکید کرد که ایران مرزهای خود با پاکستان را «مرزهای صلح و دوستی» می‌داند.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که، بر اساس گزارش‌ها، اسلام‌آباد از تهران خواسته ‌است در مورد «اعترافات» پخش‌شده در پاکستان از یک «افسر سابق نیروی دریایی هند» که گفته است از بندر چابهار در ایران مشغول انجام عملیاتی علیه این کشور بوده توضیح دهد.

فیلم «اعترافات» کولبوشان یاداو، شهروند هندی، روز شنبه گذشته پخش شده و در آن فرد بازداشت‌شده می‌گوید که در بندر چابهار ایران مشغول به کار بوده، و قصد «خرابکاری» در تاسیساتی در بلوچستان پاکستان را داشته ‌است.

پاکستان فرد بازداشت شده را متهم کرده که عضو شاخه خارجی سازمان امنیت هند است. هند اعترافات پخش‌شده را رد کرده ‌است.

روزنامه هندی «هندو» می‌گوید که روز ۱۲ فروردین‌ماه اسلام‌آباد رسما از سفیر ایران در پاکستان خواسته ‌است تا در این مورد توضیح دهد.

شبکه خبری پاکستانی «جئو» می‌گوید که اسلام‌آباد از تهران خواسته است برای پیدا کردن «نیروهای اطلاعاتی دیگر هند در ایران» همکاری کند.

«فیلم اعترافات» شهروند هندی کم و بیش در زمانی پخش شده که حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران، به پاکستان سفر کرد و طرف‌ها چندین سند همکاری میان خود امضا کردند، از جمله همکاری امنیتی در مرزهای استان سیستان و بلوچستان.

XS
SM
MD
LG