لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۱

چمران: ده درصد آرای انتخابات شوراها در تهران بازشماری می‌شود


مهدی چمران٬ رئیس شورای عالی استان‌ها، از بازشماری ده درصد آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

وب‌سایت نامه‌نیوز روز پنج‌شنبه، چهارم خرداد، در این باره نوشت که آقای چمران این موضوع را در چهلمین اجلاس شورای عالی استان‌ها بیان کرد.

آن ‌طور که وی گفته٬ ۲۰۰ شکایت از سوی «کاندیداهای لیست خدمت مستقل و حتی اصلاح‌طلبان» مبنی بر تخلف در انتخابات اخیر شورای شهر تهران به فرمانداری ارسال شده و «بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد ده درصد از آرای صندوق‌های» تهران بازشماری شود.

روز گذشته نیز علیرضا رحیمی٬ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران، گفته بود که به درخواست مهدی چمران و بر اساس شکایت وی٬ برای نخستین بار٬ «ده تا ۱۵ صندوق انتخابات شوراهای تهران در مجلس بازشماری می‌شود.»

آقای رحیمی پیشتر نیز گفته بود که به درخواست علی لاریجانی٬ رئیس مجلس، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان تهران در جلسه‌ای مشترک آرای نفرات اول تا پنجاهم به ویژه آرای مهدی چمران را به صورت رندوم [انتخاب تصادفی] مورد بررسی قرار داد.

بنا بر اعلام رحیمی٬ با این حال پس از تطبیق متعدد آرا، «هیچ‌ گونه مغایرتی در نتیجه‌ آرایی که پیشتر اعلام شده بود و در سامانه وزارت کشور تجمیع شده بود، رخ نداده و حتی یک مورد مغایرت پیدا نشد.»

مهدی چمران٬ روز دوم خردادماه از روند برگزاری انتخابات شوراها در تهران گلایه کرده و گفته بود که «بحث گلایه ما در خصوص بودن یا نبودن‌مان در شورا نیست٬ چرا که شورا از حضور ما اشباع شده و حتی در و دیوار شورا نیز ما را زیاد دیده‌اند.»

وی از این که صندوق‌های رای به جای بازشدن در فرمانداری٬ به صورت مستقیم به وزارت کشور برده شده انتقاد کرده است.

اصلاح‌طلبان در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت شوراهای اسلامی شهر و روستا توانستند در قالب «لیست امید» تمام کرسی‌های آن را از آن خود کنند.

مهدی چمران که از چهره‌های شاخص اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران بود٬ رتبه ۲۲ را کسب کرد و تنها در صورت خارج شدن یکی از اعضای اصلی شورای تهران، خواهد توانست وارد شورا شود.

او در ۱۲ سال گذشته عضو اصلی شورای شهر تهران و جز یک سال، رئیس آن بوده است.

شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که مرکب از ۲۱ عضو اصلی است، عهده دار انتخاب شهردار تهران است.

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG