لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۲

ایران خبر عدم همکاری با آژانس را تکذیب کرد


علی اصغر سلطانیه (راست) به همراه یکی از همکارانش در آژانس بین المللی انرژی هسته ای
علی اصغر سلطانیه (راست) به همراه یکی از همکارانش در آژانس بین المللی انرژی هسته ای

علی اصغر سلطانيه سفير ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی، روز جمعه ، خبر ممانعت تهران از حضور سرزده بازرسان آژانس در تاسيسات هسته ای نطنز را تکذيب کرد.


آقای سلطانيه به خبرگزاری ايرنا گفت : «بازرسان همچنان به کار خود در ايران ادامه می دهند.»


خبر عدم همکاری جمهوری اسلامی ، با بازرسان آژانس، در حاشيه نشست دو هفته ای تجديد نظر ، در پيمان منع گسترش سلاحهای هسته ای در وين اعلام شد.


يک ديپلمات در آژانس بين المللی انرژی اتمی در وين ، به خبرگزاری فرانسه گفته بود که در ماه مارس گذشته، جمهوری اسلامی ايران با در خواست آژانس بين المللی انرژی اتمی ، برای نصب دوربين ها در تاسيسات نطنز مخالفت کرد، اما در مقابل پذيرفت با بازديد های سرزده بازرسان آژانس از تاسيسات هسته ای در ايران موافقت کند.


ژان فرانسوا دوبل، سفير فرانسه در آژانس بين المللی انرژی اتمی در همين زمينه به خبرنگاران گفت : «ايران تا کنون قوانين پيمان منع گسترش تسليحات هسته ای را برای دست يافتن به انرژی صلح آميز هسته ای رعايت نکرده است و با پنهان کاری دراز مدت ، هنوز اعتماد جمعه جهانی را به دست نياورده است.»


در آخرين واکنش به بحران هسته ای ايران ، علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی، روز جمعه به خبرنگاران گفت که عقيده دارد، گفت و گوهای رو به جلويی با خاوير سولانا مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا آغاز کرده است.


به گفته آقای لاريجانی «اگر غرب تدبير درستی خرج دهد، فرصت وزمينه برای تفاهم وجود دارد.»


XS
SM
MD
LG