لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۳

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه تهران امروز خبر داده است که طرح جديد نيروی انتظامی تحت عنوان امنيت تفرجگاه های کوهستانی، از اولين روزتابستان اجرا خواهد شد.
روزنامه تهران امروز خبر داده است که طرح جديد نيروی انتظامی تحت عنوان امنيت تفرجگاه های کوهستانی، از اولين روزتابستان اجرا خواهد شد.

روزنامه همشهری، از بازگشت لايحه خدمات کشوری به مجلس خبر داده و نوشته است: «شورای نگهبان، لايحه مديريت خدمات کشوری را بار ديگر، مغاير با قانون اساسی تشخيص داد، و برای اصلاح ۱۲ مورد به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.»


به نوشته اين روزنامه، با رد مجدد لايحه مديريت خدمات کشوری از سوی شورای نگهبان، به علت بار مالی اين لايحه و از سوی ديگر خودداری دولت از پذيرش بار مالی لايحه مزبور، به نظر مي رسد با اصرار مجلس بر اجرای لايحه مديريت خدمات کشوری، احتمالاً سرنوشت اين لايحه در مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين خواهد شد.


همشهری نوشته است که لايحه مديريت خدمات کشوری که طی يک سال اخير به دليل اخبار مربوط به افزايش قابل ملاحظه ميزان حقوق و دستمزد کارمندان دولت با اجرای آن مورد ملاحظه مردم قرار گرفته، به چالشی ميان دولت و مجلس بر سر نحوه اجرای آن تبديل شده است.


معلمان و بازنشستگان از جمله حاميان اجرای اين لايحه هستند و در سال گذشته، بارها برای اجرای آن دست به تجمع زدند.


روزنامه اعتماد ملی از مخالفت احزاب اصلاح طلب با زمان انتخابات مجلس هشتم در ۲۴ اسفند ۸۶ خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، تاريخ تعين شده از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم، واکنش گروه های اصلاح طلب را برانگيخته است، چرا که آنان همواره از نعمت رای سازمانی محروم بوده اند، و بايد سبد خود را برای آرای غيرسازمانی مردم پهن کنند، و تبليغ برنامه های شان در هياهوی نوروز دشوار خواهد بود.


اين روزنامه نوشته است که تعيين چنين تاريخی در فاصله چند روز مانده به تعطيلات نوروزی سال آينده، به معنای وجود اراده ای برای محدود بودن تغيير در ترکيب مجلس آينده است.


روزنامه سرمايه نوشته است که شش معضل بلاتکليف اقتصاد کشور، بخش خصوصی را متضرر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، با وجود گذشت دو ماه و نيم از سال ۸۶، دولت هنوز وضعيت نهايی نرخ سود بانکی، سهميه بندی بنزين، خروج يا عدم خروج قطعی سيمان از سبد حمايتی، آزادسازی قيمت محصولات پتروشيمی، قيمت بليت هواپيما، و تدوين آيين نامه اجرايی بازار غيرمتشکل پولی را مشخص نکرده است.


سرمايه با اشاره به اينکه صرف نظر اينکه تصميم نهايی دولت در خصوص اين شش مقوله چيست، و اين تصميم تا چه ميزان با ديدگاههای کارشناسی انطباق خواهد داشت، تاکيد کرده است که حتی اتخاذ و اعلام تصميم هايی که با انتقاد احتمالی کارشناسان مواجه شود، شايد بهتر از وضعيت بلاتکليفی کنونی است، که امکان برنامه ريزی را از فعالان بخش خصوصی سلب و آنان را متضرر کرده است.


روزنامه اعتماد، خبر داده است، که عکس های دو تن از مقام های جريان اصول گرای کشور در کنسرت جاز خيابانی در بلژيک، در محافل سياسی ايران، سر و صدا به پا کرده است.

اعتماد نوشته است: اخيراً اين دو تحت عنوان معالجه به اروپا رفته اند، اما عکس هايی منتشر شده است، که آنها را در مراسم کنسرت جاز خيابانی نشان می دهد.


يکی از اين دو اخيرا در حمايت از مبارزه با پوشش زنان در تهران، بدحجابی را به طاعون تشبيه کرده بود.


روزنامه رسالت، سفارت انگليس در تهران را به دخالت در امور داخلی کشور متهم کرده است.


اين روزنامه بدون اشاره به جزئيات و منبع خبر خود مدعی شد که سفارت انگليس در تهران، «در ماه های اخير برخی چهره های سياسی،اقتصادی و رسانه ای را با عناوين شرکت در کنفرانس های متعدد به لندن فرستاده و جلسات توجيهی و دوره های آموزشی برای آنان تدارک ديده است».


اين روزنامه نوشته است:« موضوع اصلی اين جلسات، مخالفت با دولت نهم در زمينه سياست خارجی و مسائل هسته ای بوده است».


روزنامه کيهان، با انتشار گفت و گويی خواستار تعطيلی تمامی دفاتر رسانه های خارجی و به ويژه آمريکايی در تهران شده است.


نادر طالب زاده در اين گفت و گو، به کيهان گفته است که اين روزنامه و رسانه های ديگر دولت جمهوری اسلامی، بايد نمايندگان خود را برای تهيه گزارش به آمريکا اعزام کنند.


وی در عين حال پيشنهاد داده است که تا با پيروی از چين، حکومت ايران نيز از فعاليت تمام رسانه های آمريکايی در ايران را توقيف کند.


کيهان از قول فيلمساز نزديک به دولت ايران نوشته است:«سی ان ان» تهران نيايد، «تايم» هم نيايد و «آسوشيتدپرس» هم نيايد، و اعلام کنيم «تايم» وقتی می تواند تهران بيايد، که کيهان هم بتواند به واشینگتن برود. نيوزويک وقتی می تواند به تهران بيايد که جام جم بتواند به واشینگتن برود.


روزنامه تهران امروز خبر داده است که طرح جديد نيروی انتظامی تحت عنوان امنيت تفرجگاه های کوهستانی، از اولين روزتابستان اجرا خواهد شد.


اين روزنامه به نقل از جانشين فرمانده نيروی انتظامی نوشت که طرح های اخير نيروی انتظامی شامل مبارزه با بدحجابی،جمع اوری اراذل و اوباش،دستگيری معتادان،جمع آوری سی دی فيلم و امنيت در پارک های جنگلی و کوهستانی، تا پايان شهريور ادامه دارد.


روزنامه ايران خبر داده است که فروش بدون نسخه استامينو فن کدئين و الکل سفيد ممنوع شده است.


به نوشته اين روزنامه، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که فروش ترامادول، اسامينوفن کدئين و الکل سفيد، بدون تجويز پزشک ممنوع است، و تحويل داروهای مذکور بدون نسخه پزشک، خلاف مقررات است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


چندی پيش، يکی از مقامات نيروی انتظامی از افزايش چشمگير مصرف الکل سفيد به جای مشروب از سوی جوانان خبر داده بود.


XS
SM
MD
LG