لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۳

«کلمه سبز» موسوی، بر پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها


صفحه نخست نخستین شماره از «کلمه سبز»
صفحه نخست نخستین شماره از «کلمه سبز»
نخستین شماره روزنامه «کلمه سبز» روز دوشنبه بر پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت تا رسانه‌ای دیگر به رسانه‌های حامی میرحسین موسوی، از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری ایران، اضافه شود.

میرحسین موسوی خود صاحب امتیاز «کلمه سبز» است و مدیرمسئولی این روزنامه را علیرضا حسینی بهشتی و سردبیری آن را علیرضا بهشتی شیرازی برعهده دارند.

این روزنامه پیشتر قرار بود از شنبه ۲۶ اردیبهشت انتشار یابد که به این ترتیب دو روز دیرتر از موعد اولیه انتشار، در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفت.

«کلمه سبز» در حالی برای اولین بار در دسترس مردم ایران قرار می‌گیرد که هفته گذشته وب‌سایت «قلم‌نیوز» از توقف صدور مجوز بیل‌بورد تبلیغاتی این روزنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران خبر داده بود.

روزنامه «کلمه سبز» قرار بود در کنار روزنامه «یاس نو» مهم‌ترین گروه رسانه‌ای حامی میرحسین موسوی، از نامزدهای اصلاح‌طلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، را تشکیل دهد،‌ اما انتشار روزنامه «یاس نو» تنها پس از یک شماره متوقف شد.

روزنامه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی «کلمه سبز» در ۱۶ صفحه تمام‌رنگی منتشر می‌شود و پیش‌شماره آن هفته گذشته منتشر شده بود.

اعتراض به «برخورد غیرقانونی و جهت‌دار»

دوره جدید روزنامه یاس نو با مدیرمسئولی محمد نعیمی‌پور، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران، نیز از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفت، اما شماره دوم آن در همان چاپخانه متوقف شد.

پس از انتشار یک شماره از روزنامه ياس نو، دبير هيئت نظارت بر مطبوعات ایران روز شنبه گذشته در نامه‌ای به محمد نعيمی‌پور خواستار توقف انتشار اين روزنامه شد.

آقای نعیمی‌پور نیز روز یک‌شنبه در واکنش به جلوگیری از انتشار روزنامه خود در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران،‌ به این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدیداً اعتراض کرده و آن را «نقض آشکار قانون اساسی و قانون مطبوعات» خوانده است.

مدیر مسئول یاس نو در نامه خود برخورد «غیرقانونی و جهت‌دار» وزارت ارشاد با روزنامه خود را نشانه «اراده‌ای نگران‌کننده» در اردوی انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد دانسته است که «منتقد و رقیب سیاسی را برنمی‌تابد».
XS
SM
MD
LG