لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۹

مهدوی‌کیا: آینده فوتبال ایران به این سه مسابقه بستگی دارد


مهدی مهدوی کیا یک روز پیش از دومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال در گفت‌وگویی با وب‌سایت انگلیسی «گل» گفت که هیچ واهمه‌ای از اندازه کار پیش روی ایران برای راهیابی به جام جهانی۲۰۱۰ ندارد.

دومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال ایران از روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مهاجم تیم اینتراخت فرانکفورت معتقد است که برای تیم ملی ایران راهیابی به جمع ۳۲ تیم «بزرگ‌ترین نمایش فوتبال» امری حیاتی است؛ «این مهم به آنان کمک می‌کند که تیم ملی از حوادث ناپایدار کننده اخیر به میزان زیادی رهایی یابد.»

ایران تاکنون از پنج مسابقه شش امتیاز دارد و نیازی جدی به امتیازهای سه مسابقه‌ای دارد که نخستین آن روز ششم ژوئن در کره شمالی است.

مهدوی کیا پیش از این به رسانه‌های آلمانی گفته بود: «بازی در کره شمالی به مانند بازی در کره جنوبی بسیار مشکل است. در ضمن ما نباید از مسابقه با امارات غافل شویم، زیرا آنان چیزی برای از دست دادن ندارند و بدون هیچ تنشی در برابر ما بازی خواهند کرد.»

مهدوی کیا می‌افزاید: «حضور در جام جهانی برای همه بازیکنان ما و هواخواهان فوتبال ایران یک رویاست. این حضور برای فوتبال ما می‌تواند بی‌نهایت مفید باشد. من معتقدم که سرنوشت فوتبال ما در چهار سال آینده به صعود ما به جام جهانی بستگی دارد.»

ستاره پیشین تیم هامبورگ از گزینش افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی استقبال کرد. دستیار پیشین سرمربی تیم ملی کره جنوبی پس از نخستین انتخاب بازیکنان تیم ملی به آلمان رفت تا بازی مهدوی کیا را از نزدیک ببیند.

مهدوی کیا در این مورد گفت: «صحبت بسیار سازنده‌ای بود. ما همه طرح‌ها را بررسی کردیم و همچنین آن چه را که پیش از این بر سر تیم ملی رخ داده است. به عنوان یک بازیکن که بیش از ۱۰ سال در تیم ملی حضور داشته‌ام، من همه تجربیات و اطلاعات خود را در اختیارش گذاشتم.»

مهدوی کیا همچنین گفت: «مزیت قطبی آشنایی او با فوتبال ما پس از دو سال حضور در ایران بوده است. دیگر نقطه قوت قطبی آگاهی او از حریفان ما است. او در کره جنوبی سال‌های بسیار کار کرده است و رقیبان ما را خیلی خوب می‌شناسد.»

سایت گل از زبان مهدوی کیا می‌افزاید: «هر سه مسابقه ما مهم است. ما باید برای هر کدام حساب جداگانه‌ای بازکنیم. گام نخست در کره شمالی خیلی مهم است. اگر ما بتوانیم کره شمالی را شکست دهیم، راه بسیار آسان‌تری را پیش رو داریم و در تهران با روحیه‌ای بهتر بازی خواهیم کرد. ما باید مسابقه به مسابقه پیش برویم. ما همچنین باید موقعیت گروه خود را در نظر داشته باشیم. هدف ما صعود است، اما این بستگی به این هم دارد که در مسابقه های دیگر گروه چه رخ خواهد داد.»
XS
SM
MD
LG