لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۱

ده‌ها جسد و سر بریده در مکزیک پیدا شد


سربازان مکزیکی در تصویری از سال گذشته در جریان درگیری‌های مربوط به مواد مخدر که ده‌ها کشته برجای گذاشت
سربازان مکزیکی در تصویری از سال گذشته در جریان درگیری‌های مربوط به مواد مخدر که ده‌ها کشته برجای گذاشت

مقام‌های مکزیک، جسدِ دست‌کم ۳۲ نفر و ۹ سر بی‌تن در چند گور دست‌جمعی، در جنوب مکزیک پیدا کرده‌اند. جسدها و سرها احتمالا باقی‌مانده‌ی درگیری‌های تبه‌کاران و قاچاقچیان مواد مخدر است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

باقی‌مانده بدن کشته‌شدگان بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، چهارم آذر ماه، در گودال‌هایی واقع بر تپه‌ای در روستای پوچاهویخو پیدا شده‌است. این روستا در ایالت جنوبی گه‌ره‌رو قرار دارد؛ یکی از مراکز درگیری‌ها و نبردهای خشونت‌بار میان کارتل‌ها و تبه‌کاران.

سخنگوی نیروهای امنیتی گه‌ره‌رو گفته آنچه پیدا کرده‌اند «وحشت‌ناک است».

هویت کسانی که باقی‌مانده جسدها و سرها به آن‌ها متعلق است، مشخص نیست و برای هویت‌یابی، باقی‌مانده‌ها به بیمارستانی در مرکز ایالت فرستاده شده‌اند.

جست‌وجو در منطقه برای یافتن گورهای احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

کارتل‌ها و تبه‌کاران در مکزیک معمولا جسد قربانیان خود را در گودال‌ها یا گورهای دست‌جمعی در گوشه‌وکنار مکزیک پنهان می‌کنند.

روزهای آخر هفته گذشته دست‌کم ۲۴ نفر در جریان درگیری‌هایی در ایالت گه‌ره‌رو کشته شدند. جسد چهار نفر از آن‌ها، و قطعات بریده‌شده پنج نفر دیگر در کنار جاده پیدا شده‌ بود.

در همان هفته نیز ده‌ها نفر در جریان آدم‌ربایی‌های گسترده‌ای در همین ایالت ناپدید شدند. آدم‌ربایی‌ها معمولا برای باج‌گیری انجام می‌شود.

گه‌ره‌رو همان ایالتی‌ست که دو سال پیش، ده‌ها دانشجوی معترض در آن، ناپدید شدند. موضوعی که توجه رسانه‌ها در سراسر جهان را به خود جلب کرد. مقام‌های مکزیک گفته‌اند، دانشجویان ناپدیدشده، احتمالا سوزانده‌ شده و خاکستر آن‌ها نیز در رودخانه و یا زباله‌دانی‌ها ریخته شده‌است.

مکزیک از سال ۲۰۰۶ میلادی به طور گسترده‌ای درگیر نبرد با تبه‌کاران قاچاقچی مواد مخدر است، که هزاران کشته برجای گذاشته است. تبه‌کاران میان خود نیز رقابت و درگیری‌های خونین بسیاری دارند.

هزاران نفر نیز در جریان این خشونت‌ها ناپدید شده‌اند که اثری از بسیاری از آن‌ها هرگز پیدا نشده‌است.

XS
SM
MD
LG