لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۵۴

پنجمین روز پس از حریق در پلاسکو؛ پیکر چند تن از جان‌باختگان پیدا شد


عملیات آواربرداری از ساختمان فروریخته پلاسکو وارد پنجمین روز شده‌است. گزارش شده در ساعات شب، آتش‌نشانان و دیگر امدادگران پیکر چهار تن از قربانیان این حادثه را پیدا کرده‌اند.

یک ساعت پس از بامداد چهارم بهمن ماه، یکی از آتش‌نشانان در محل پیکر چهارمین جان‌باخته آتش‌سوزی و فروریختن پلاسکو را پیدا کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی می‌گوید پیکرهای اخیرا پیداشده، شهروندان غیرآتش‌نشان هستند. امدادگران و آتش‌نشانان در حال حاضر در طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو در حال جست‌وجو هستند و از آن‌جایی‌که شماری از قربانیان در این محل پیدا شده‌اند، عملیات فعلا در همین حمل متمرکز شده.

شمار رسمی جان‌باختگان آتش‌سوزی پلاسکو اکنون به هفت نفر می‌رسد؛ از جمله یکی از آتش‌نشانان که در بیمارستان و به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد، دو آتش‌نشان و چهار شهروند دیگر که پیکرهایشان از زیر آوار خارج شده‌است.

پیکرهایی که از زیر آوار خارج شده‌ به پزشک قانونی فرستاده شد؛ جلال ملکی، سخنگوی عملیات، گفته است از جان‌باختن شهروندانی که پیکر آن‌ها نیمه‌شب و بامداد دوشنبه پیدا شده، «چند روزی می‌گذرد».

گزارش‌های اولیه حاکی‌ست چهار نفری که پیکر آن‌ها پیداشده احتمالا از نیروهای تاسیسات ساختمان پلاسکو بودند.

اورژانس تهران می‌گوید تا کنون به ۱۹۵ مصدوم حادثه پلاسکو امدادرسانی شده که از این شمار ۴۵ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و یا تحت مداوا قرار گرفته‌اند و بقیه سرپایی و در محل حادثه درمان شده‌اند.

در بامداد دوشنبه وزش باد بار دیگر بر حجم دود در منطقه افزود و تصاویر حاکی‌ از کاهش میدان دید در محل است.

آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو در صبح پنج‌شنبه گذشته آغاز شد و ساعاتی بعد، در حالی‌که امدادگران و آتش‌نشانان در تلاش برای خاموش کردن آن بودند، ساختمان قدیمی به‌یک‌باره فروریخت و شماری از شهروندان را زیر آوار فرو برد.

در روزهای گذشته بسیاری از شهروندان در تهران و شهرهای دیگر به ادای احترام به آتش‌نشانان پرداخته‌اند. مردم برای جان باختگان، امدادگران و آتش‌نشانان در محل حادثه و یا در برابر ایستگاه‌های آتش‌نشانی، شمع روشن کرده و آتش‌نشانان و امدادگران را قهرمان لقب داده‌اند.

XS
SM
MD
LG