لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

سفیر سوریه در مسکو: هدف حملات روسیه همه شورشیان هستند


ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو
ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو می‌گوید که کمک روسیه به حکومت بشار اسد و حملات هوایی ارتش آن کشور، با هدف از میان بردن «همه گروه‌های شورشی» انجام می‌شود.​

این گفته‌ها پس از آن است که که روسیه اعلام کرد هدف حملات هوایی‌اش در سوریه، که به تازگی آغاز شده، شبه‌نظامیان گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش) هستند.

اما این موضوع در همان ساعات اولیه پس از انجام حملات با شک و تردید‌هایی از سوی غرب روبه‌رو شد.

گروهی از ناظران اوضاع سوریه، مقام‌های آمریکایی و پیمان آتلانتیک شمالی احتمال انجام حملات به گروه‌های مخالف اسد، غیر از نیروهای «حکومت اسلامی»، را مطرح کرده‌اند.

حداد پنجشنبه ۹ مهر در مصاحبه با شبکه خبری CNN گفت که روس‌ها نه تنها برای نابودی داعش در کنار «سوری‌ها» می‌جنگند بلکه هدف، «نابودی همه گروه‌های شورشی» است.

او افزود «همه گروه‌های شورشی از جمله داعش یک هدف دارند و آن گسترش تروریسم است.»

حداد افزوده است: «تاثیر حملات روسیه بیش از حملاتی است که ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا تا کنون انجام داده است.» او می‌گوید «ارتش سوریه و هم‌پیمان روسی‌اش هم اکنون با یکدیگر همکاری کرده و در گزارش‌های اطلاعاتی شریک می‌شوند».

اما سفیر سوریه در مسکو، خود، پیشتر سخنان دیگری را بیان کرده بود.

او در کنفرانسی خبری در مسکو نخست گفته بود که «هدف حملات هوایی روسیه تنها داعش است و دمشق اطلاعاتی از حضور نیروهای این گروه در حمص دارد.»

او افزوده بود که «رسانه‌های غربی اطلاعات نادرستی را منتشر کرده و علیه سوریه جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند.»

عملیات هوایی روسیه در حمص از جمله مواردی بود که تردید‌های زیادی را در مورد اهداف آنها به وجود آورد. گروهی از مقام‌ها گفته‌اند، در مناطقی که به آنها در حمص حمله شده، خبری از حضور «حکومت اسلامی» نیست.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که جنگنده‌های ارتش روسیه روز پنجشنبه پایگاه‌های گروهی از مخالفان مسلح حکومت روسیه را، که آمریکا آنها را برای مقابله با «حکومت اسلامی» آموزش داده‌ است، بمباران کردند.

جنگنده‌های روسیه، اهدافی را نیز در نزدیکی حماه بمباران کردند.

XS
SM
MD
LG