لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

دونالد ترامپ خواستار آزمایش دوپینگ پیش از مناظره آخر شد


ترامپ و کلینتون
ترامپ و کلینتون

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، خواستار آن شده تا از او و هیلاری کلینتون، رقیب دمکرات او، پیش از سومین و آخرین مناطره انتخاباتی، «آزمایش دوپینگ» گرفته شود.

او ۲۴ مهر ماه در جریان یک سخنرانی در نیوهمشایر گفته «معلوم نیست او (هیلاری کلینتون) در چه وضعی‌ست».

آقای ترامپ افزوده است «در آخرین مناظره‌ای که داشتیم، اول، خیلی سر حال بود، ولی آخر مناظره، به سختی توانست خودش را به خودروریش برساند».

نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخاب ۴۵مین رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید «ورزشکاران مجبور هستند آزمایش دوپینگ بدهند. من فکر می‌کنم ما هم باید قبل از مناظره آزمایش بدهیم. چرا ما این کار را نکنیم؟».

دونالد ترامپ، به ویژه پس از انتشار گزارش‌های پی‌درپی روزهای اخیر در مورد گفته‌های رکیکش در مورد زنان در سال ۲۰۰۵ و نیز اتهام‌ها از سوی چند شهروند زن آمریکایی که او آن‌ها را به‌طور نامناسبی «دستمالی» کرده‌است، بر شدت حملات خود بر کارزار کلینتون افزوده است.

ترامپ اتهام‌های مطرح‌شده از سوی زنان را شدیدا رد کرده است

نامزد حزب جمهوری‌خواه ۲۴ مهر ماه، از رسانه‌های ایالات متحده نیز شدیدا انتقاد و آن‌ها را به «توطئه» و «اتهام‌زنی دروغ» به خودش متهم کرد. او گفته‌است این اتهام‌ها و «توطئه‌ها» به «مسمویت افکار عمومی» و به «تقلب» در انتخابات می‌انجامد.

رابی موک، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون، در واکنش به این اتهام‌ها گفته سازوکار انتخاباتی در ایالات متحده «عادلانه، آزاد و باز است». آقای موک می‌گوید مردم را «باید تشویق به شرکت در رای‌گیری کرد و نه اینکه همه‌چیز را زیر سوال برد، چون یکی نامزدها نگران است که در انتخابات شکست خواهد خورد».

کلینتون می‌گوید این انتخابات به خاطر اتهام‌های «شرم‌آور» ترامپ و زیر سوال بردن آن‌، رکورد شرکت‌کنندگان در رای‌گیری را می‌شکند

همزمان وب‌سایت ویکی‌لیکس، که طی هفته‌های اخیر به انتشار ایمیل‌ها و پیام‌های هیلاری کلینتون، اعضای ستاد او و نیز حزب دمکرات اقدام کرده، روز شنبه نیز ایمیل‌های تازه‌ای را منتشر کرد. در این ایمیل‌ها به مواردی مانند واکنش حزب دمکرات به موضوع استفاده از سرور شخصی از طرف هیلاری کلینتون و یا نگرانی‌ها در کارزار او در مورد حمایت احتمالی سناتور مشهور، الیزابت ورن، از برنی سندرز، اشاره شده‌است.

خانم کلینتون و آقای سندرز در جریان رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها، مناظره‌های مختلفی داشتند. در نهایت کلینتون از طرف حزب دمکرات به عنوان نامزد نهایی انتخاب شد و برنی سندرز نیز که در میان شماری از جوانان آمریکایی چهره‌ای محبوب به شمار می‌رود، از او حمایت کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG