لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۵

ارتش آمریکا به شهرک صدر حمله کرد


ارتش آمريکا اعلام کرد روز چهارشنبه ۲۳ مه، نیروهای این کشور، در حمله به شهرک صدر در نزدیکی بغداد، یک نفر را به ظن دست داشتن در قاچاق اسلحه از ایران به عراق، دستگیر کرده اند.


مقامات نظامی آمريکا می گويند که نيروهای تحت رهبری آمريکا چهارشنبه در حمله ای به افرادی که گفته می شود شبه نظاميان شيعه بودند، مقداری پول ايرانی، دلار و وسايل ساختن بمب به دست آوردند.


به گزارش آسوشيتدپرس، در اين حمله دو نفر که گفته می شود جز شبه نظاميان بودند، کشته شدند و ۱۹ نفر ديگر دستگير شدند.


نيروهای تحت رهبری آمريکا در حمله روز چهارشنبه ۱۱ ساختمان را در شهر صدر مورد هدف قرار دادند. شهر صدر مقر ارتش مهدی، وابسته به مقتدی صدر روحانی تندروی شيعه است.


ايالات متحده آمریکا بارها ايران را متهم کرده که سلاح در اختيار شبه نظاميان شيعه قرار داده و آنها را آموزش می دهد.


مقامات نظامی آمريکايی می گويند ايران بمب های قوی را به عراق صادر می کند که قابليت نفوذ در خودروهای ارتش آمريکا را دارند و از این تسلیحات برای بمب های کنار جاده استفاده می شود.


تونی بلر، نخست وزير بريتانيا، پيشتر در ديدار با مقامات عراقی در بغداد گفته بود: «نيروهايی که ما در عراق با آنها می جنگيم، القاعده از يک طرف و نيروهايی که جمهوری اسلامی ايران از آنها حمايت می کند از طرف ديگر، همان نيروهايی هستند که در مناطق ديگر هم با آنها می جنگيم.»


مقامات ايرانی همواره اين اتهامات را رد کرده و می گويند آمريکا برای ناکامی سياست خود در عراق ايران را متهم به کمک به شورشيان می کند.


مقامات آمريکايی و ايرانی در هفته آينده در مورد وضعيت امنيتی عراق با يکديگر ديدار و گفتگو می کنند.


XS
SM
MD
LG