لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

بازداشت دو عضو ادوار تحکيم وحدت


حسن اسدی زيدآبادی
حسن اسدی زيدآبادی
حسن اسدی زيدآبادی، مسئول کميته‌ حقوق بشر سازمان ادوار تحکيم وحدت عصر روز سه‌شنبه در منزلش در تهران توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد. برخی از منابع خبری از دستگيری محمد صادقی از اعضاء شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت خبر می‌دهند.


احمد زيد آبادی دبيرکل و عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران بيش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می برند.

در همین حال کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حسن اسدی زيدآبادی؛ از مدافعان سرشناس و موثر حقوق بشر و عضو شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت، ساعت ۸ و نيم شب به وقت تهران بر اساس حکم دادگاه انقلاب در منزل خود بازداشت شد. اسدی به زندان اوين بند ۲۰۹ برده شده است. گزارش های ديگری نيز حکايت از بازداشت تعداد ديگری از اعضای ادوار تحکيم وحدت دارد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد بازداشت حسن اسدی گفت: بازداشت اسدی يک عمل پيشگرانه عليه اعتراضات ضد دولتی است که قرار است در روز ۱۳ آبان ماه صورت بگيرد.

هادی قائمی در مورد علت بازداشت حسن اسدی زيد آبادی گفت: حسن اسدی نه در گذشته و نه در حال هيچ قانون شکنی نکرده و بازداشت او از تلاش برای سرکوب معترضين در يک روز قبل از حادثه حکايت دارد.

هادی قائمی تاکيد کرد که «کاملا واضح است که مقامات از صدای کميته بازداشت های خودسرانه در شب قبل از تظاهراتی که احتمال درگيری و بازداشت های خودسرانه در آن وجود دارد، می ترسند و با بازداشت سخنگوی اين کميته، خواستند که پيشاپيش مانع اطلاع رسانی بازداشت ها شوند.»
XS
SM
MD
LG