لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

پيروزی قهرمان بسکتبال المپيک آتن بر ايران


تیم ایران در چهارمین دیدار خود مغلوب آرژانتین شد. (عکس:ایسنا)
تیم ایران در چهارمین دیدار خود مغلوب آرژانتین شد. (عکس:ایسنا)

تيم ملی بسکتبال ايران، روز شنبه، در چهارمين بازی خود در المپيک ۲۰۰۸ پکن، با نتيجه ۹۷ بر ۸۲ مغلوب آرژانتين شد و از صعود به دور بعد بازماند.


از دو گروه شش تيمی حاضر در المپيک، چهار تيم برتر هر گروه به دور يک چهارم پايانی راه می يابند.


در اين مرحله، تيم اول هر گروه با تيم چهارم گروه بعدی و تيم های دوم هر گروه، با تيم های سوم گروه ديگر بازی می کنند تا چهار تيم مرحله نيمه پايانی شناخته شوند.


ايران پس از شکست در برابر تيم های ملی روسيه، ليتوانی، استراليا و آرژانتين، تنها يک مسابقه ديگر با کرواسی باقی دارد که در روز دوشنبه، ۱۸ اوت، انجام می شود.


به گزارش سايت فيبا، فدراسيون بين المللی بسکتبال، تيم آرژانتين به رهبری سرجيو هرناندز، قدرت و رده ای به مراتب بيشتر از قهرمان آسيا داشت.


ايران تيمی بود که در رقابت های «داياموندبال فيبا» نیز مغلوب آرژانتين شده بود. اين پيکارها پيش از بازی های المپيک پکن در نانجينگ چين انجام شده بود.


ملی پوشان بسکتبال ايران در اواسط وقت يک چهارم نخست، ۱۱ بر ۷ از آرژانتينی ها پيش بودند، که آرژانتين با گرفتن ۱۲ امتياز در مقابل سه امتياز، ابتدا فاصله را کم کرد و سرانجام ۱۹ بر ۱۴ پيش افتاد.


تيم ايران به مربيگری رايکو تورومن صرب، با بهره گيری از امتياز گيری خوب حامد آفاق، در فاصله پنج دقيقه مانده به نيمه اول فاصله را به ۲۵ در مقابل ۳۰ رساند. آفاق از ۱۹ امتياز اين مسابقه ۱۶ امتياز را در نيمه نخست بدست آورد.


آرژانتين وقتی به رختکن رفت که بر ايران برتری ۴۲ بر ۳۳ امتياز را داشت و هنگامی که بازی در نيمه دوم شروع شد، سرانجام توانست تيم ملی ايران را تحت تاثير قدرت خود قرار دهد و به يک پيروزی قاطع دست يابد.


مانو گينوبيلی، با ارزش ترين بازيکن برنده مدال طلای المپيک چهار سال پيش در آتن، با ۳۲ امتياز، پرثمر ترين بازيکن آرژانتين و اين مسابقه بود.


او ۲۰ امتياز را در نيمه دوم بدست آورد و با پرتاب های از راه دورش، کوبنده ترين بازيکن در برابر ايران بود. گينوبيلی از پشت قوس، شش پرتاب داشت که چهار بار در سبد نشست.


لوييس اسکولا، که به دليل همبازی بودن با يائو مينگ، پسر محبوب کشور ميزبان در تيم هوستون راکتس «ان بی ای»، بازيکن مورد علاقه چينی ها است، در اين مسابقه برای آرژانتين ۲۰ امتياز بدست آورد.


آرژانتين، تيم مطرح آمريکای جنوبی، رقابت های دور نخست خود را روز دوشنبه در برابر روسيه، قهرمان اروپا به پايان می رساند.


روسيه با يک پيروزی در برابر ايران و سه شکست در برابر ليتوانی، کرواسی و استراليا، موقعيت خوبی برای صعود به عنوان يکی از چهار تيم گروه را ندارد. روسيه پيش از بازی ايران – آرژانتين، با نتيجه ۹۵ بر ۸۰ مغلوب استراليا شد.


در سومين مسابقه اين روز، تيم ليتوانی با پيروزی بر کرواسی پيشتاز گروه الف شد. ليتوانی در نخستين روز مسابقه های بسکتبال پکن، با فاصله ای کم بر آرژانتين پيروز شده بود.


ليتوانی با هشت امتياز، آرژانتين با هفت امتياز، استراليا با شش امتياز، کرواسی با شش امتياز، روسيه با پنج امتياز و ايران با چهار امتياز به ترتيب اول تا ششم هستند. هر باخت يک امتياز دارد.


در گروه ب تا پايان دور سوم، تيم های آمريکا، اسپانيا و يونان هر کدام با شش امتياز به ترتيب اول تا سوم هستند و تيم های آلمان، چين و آنگولا هر کدام با چهار امتياز به ترتيب در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.


XS
SM
MD
LG