لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد، از ثبت نام برخی از چهره های سياسی و اقتصادی برای انتخابات مجلس هشتم خبر داده است.
روزنامه اعتماد، از ثبت نام برخی از چهره های سياسی و اقتصادی برای انتخابات مجلس هشتم خبر داده است.

روزنامه اعتماد، از ثبت نام برخی از چهره های سياسی و اقتصادی برای انتخابات مجلس هشتم خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اسحاق جهانگيری، مجيد انصاری،محمد صدر،سهيلا جلودارزاده، عباس ميرزاابوطالبی، جلال جلالی زاده، سعيد شريعتی، مقيمی، علی صالح آبادی، بهرام تاج گردون،عيسی کلانتری و احمد رهبری از جمله کسانی هستند که روز گذشته نام خود را در فرمانداری تهران و وزارت کشور برای حوزه های انتخابيه سراسر کشور به ليست داوطلبان ثبت نام شده اضافه کردند.


اعتماد همجنين نوشته که فرهاد رهبر معاون اقتصادی سابق وزارت اطلاعات و ریيس مستعفی سازمان مديريت و برنامه ريزی دولت نهم نيز روز گذشته نامزدی خود برای انتخابات مجلس را ثبت کرده است.


مهران قاسمی در گذشت


روزنامه اعتماد ملی، در شماره امروز از مرگ دبير گروه بين الملل اين روزنامه خبر داده است. مهران قاسمی دبير سرويس بين الملل روزنامه اعتماد ملی ظهر ديروز بر اثر ايست قلبی درگذشت.


اعتماد ملی نوشته که وی حدود سه هفته پيش در يک تصادف رانندگی مصدوم شده بود و بعد از انجام يک عمل جراحی در استراحت به سر ميبرد که بعد از ظهر ديروز بر اثر ايست قلبی جان باخت.


برف و سرما


روزنامه خراسان خبر داده که طی ۲ روز گذشته ۴۰ هزار مسافر که در ۱۸ استان برف گير کشور در راه مانده بودند، نجات يافته و ۸ نفر نيز جان باخته اند.


به نوشته اين روزنامه، با وجود تلاش های فراوان نيروهای امدادی در جاده های کشور و نجات بسياری از شهروندان که در برف و کولاک گير کرده بودند، هنوز بسياری از جاده های کشور به دليل بارش سنگين برف مسدود است.


قطع گاز ادامه دارد


روزنامه همشهری، از ادامه گسترش قطع گاز در نقاط مختلف کشور خبر داده و نوشته گاز مناطق ۱ و ۴ و ۶ تهران نيز ساعاتی قطع شده است.


به نوشته اين روزنامه، همچنين گاز در ساری، قائم شهر، نکا، بهشهر، آمل، بابل و بابلسر، مشکين شهر ، خلخال، خرم آباد، بردسکن، خليل آباد همجنان قطع است و گاز در برخی شهرستان های استان های خراسان و سمنان نيز قطع شده است.


همشهری همجنين به نقل از کساييزاده مديرعامل شرکت ملی گاز نوشته در حال حاضر مصرف بخش های مختلف خانگی، نيروگاهی و صنايعی که از گاز استفاده می کنند در مرز هشدار است و اگر مصرف از اين ميزان بيشتر شود برقراری تعادل مصرف بين اين بخش ها عملی نيست.


اسکناس درشت به جای چک پول


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، به نقل از معاون حقوقی بانک مرکزی خبر داده که اسکناس درشت در کشور جای چک پول را خواهد گرفت.


به نوشته اين روزنامه، حيدر مستخدمين حسينی با تأکيد بر لزوم انتشار اسکناس درشت تر در کشور گفته«از حيث انتشار اسکناس درشت تر در کشور عقب هستيم و انتشار چک پول ها نيز از همين خلأ ناشی می شود.»


ايران نوشته که معاون بانک مرکزی بر انتشار مرحله به مرحله اسکناس درشت تر و جبران عقب افتادگی های گذشته تأکيد کرده و گفته«اسکناس درشت تر می تواند به جايگزينی برای چک پول ها تبديل شود.»


احمدی نژاد در مجلس


روزنامه همبستگی نوشته پس از حضور احمدی نژاد در صحن علنی مجلس برای ارائه لايحه بودجه، جمع زيادی از نمايندگان حامی دولت به صف ايستاده بودند تا با وی روبوسی کنند.


همبستگی همچنين نوشته که يک نماينده عضو فراکسيون اکثريت مجلس برای تبرک باقی مانده آبی را که رييس جمهور نوشيده بود را خورد و به لباس های خود پاشيده است.


حرکات اين نمايندگان با انتقاد برخی ديگر از نمايندگان مواجه شده و آنان از اين نمايندگان با عنوان«وکيل الدوله» نامبرده اند.



XS
SM
MD
LG