لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۹

ناکامی ایران در قهرمانی کاراته جهان


تيم کاراته مردان ايران، روز يکشنبه، ۲۶ آبان، در نوزدهمين دوره رقابت های قهرمانی ۲۰۰۸ جهان با يک مدال برنز به کار خود پايان داد.


تنها حسين روحانی در وزن منهای ۶۰ کيلوگرم به مدال برنز رسيد و رضا غزيزی به عنوان آخرين بخت مدال ايران در آخرين روز رقابت ها ناکام ماند.



رقابت های کاراته قهرمانی جهان از صبح پنجشنبه، ۲۳ آبان، با حضور ۹۰۰ کاراته کا از ۹۸ کشور، در تالار بودوکان توکيو (ژاپن) آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، تيم ملی ايران با وجود آن که ماه های متوالی با فراهم شدن تمامی امکانات لازم اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته بود و در عين حال در دو رويداد تدارکاتی آلمان و ترکيه و همچنين اردوی بلژيک شرکت کرده بود، نتوانست انتظارات اهالی کاراته و کارشناسان را برآورده کند.


ايران در پيکارهای قهرمانی ۲۰۰۶ جهان در هلسينکی فنلاند، با دو مدال طلا و دو مدال برنز در رده سوم جهان در بخش مردان و مقام پنجم جهان در مجموع مسابقه های مردان و زنان قرار گرفته بود.


اين بار جمهوری اسلامی ايران برای نخستين بار با دو کاراته کای زن در اين رقابت ها شرکت کرد که به دليل عدم رعايت مقررات پوشش رسمی مسابقه ها و داشتن سربند اسلامی، اين دو از حضور در رقابت ها بازماندند.


دليل شکست از زبان رييس فدراسيون


بهزاد کتيرايی، رييس فدراسيون کاراته جمهوری اسلامی، به ايسنا اعلام کرد که علت شکست ايران فنی بود، زيرا فدراسيون چيزی را برای تيم ملی کم نگذاشت.


او گفت: «اعلام می کنم فدراسيون به سهم خود تمامی امکانات لازم به لحاظ تمرين، اقامت، اردوهای برون مرزی و نظارت بر عملکرد تيم ملی را انجام داد و مسايل فنی تنها دليل شکست ها بود.»


آقای کتيرايی با تاييد سرمربی تيم و داشتن هشت ماه اردوهای منظم با تامين تمامی شرايط لازم سه اردو در آلمان، بلژيک و ترکيه تنها علت شکست را مسائل فنی اعلام کرد.


بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، از سال ۱۹۹۴ تا کنون، بيشترين مدال های طلا و برنز را مهدی عموزاده کسب کرده است که پيش از رقابت های توکيو، در اردوی آلمان به يک کشور اروپايی پناهنده شد.
اين خبرگزاری حضور ايران در ژاپن را ضعيف ترين نتيجه در ۲۰ سال گذشته عنوان کرده است.


پيش از پايان رقابت های جهانی خبرنگار اعزامی خبرگزاری مهر گزارش داد: «اعضای تيم ملی کاراته ايران در رقابت های جهانی يکی پس از ديگری با شکست در برابر رقبای خود از جدول مسابقات حذف می شوند.»


XS
SM
MD
LG