لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۲

«بتمن، شواليه تاريکی» رکورد فروش را شکست


هواداران دو آتشه فیلم های بتمن.(عکس: AFP)
هواداران دو آتشه فیلم های بتمن.(عکس: AFP)

بنا بر آمار موسسه ويژه ارتباطات نمايشی آمريکا، ششمين فيلم بتمن با نام «بتمن، شواليه تاريکی» رکورد فروش در نخستين «پايان هفته» نمايش را در آمريکا شکست.


پيش از اين؛ اين رکورد متعلق به فيلم «مرد عنکبوتی ۳» بود که نزديک به يک سال پيش به نمايش درآمد.


«بتمن، شواليه تاريکی»، که در آن بازيگر فقيد استراليايی، هيث لجر در نقش منفی جوکر بازی کرده است توانست در نخستين «پايان هفته» ۱۵۵.۳ ميليون دلار، معادل ۹۸ ميليون يورو فروش کند.


پيش از اين «مرد عنکبوتی ۳» در ماه مه ۲۰۰۷ توانسته بود ۱۵۱.۱ ميليون دلار در اولين «پايان هفته» نمايش خود فروش کند و بسياری می پنداشتند که اين رکورد غيرقابل شکست است.


پديده شکست رکورد دست نيافتنی «مرد عنکبوتی ۳» هفته ها پيش بر روی اينترنت شکل گرفت.


«بتمن، شواليه تاريکی»، که در آن بازيگر فقيد استراليايی، هيث لجر در نقش منفی جوکر بازی کرده است توانست در نخستين «پايان هفته» ۱۵۵.۳ ميليون دلار، معادل ۹۸ ميليون يورو فروش کند.

سه سال پس از فيلم «بتمن آغاز می شود» به کارگردانی کريستوفر نولان، فيلمساز جوان ۳۸ ساله انگليسی – آمريکايی؛ او ساخت «بتمن، شواليه تاريکی» را به عهده گرفت و در آن هيث لجر ۲۸ ساله را در نقش جوکر شرکت داد.


لجر، نامزد اسکار ۲۰۰۶ بهترين بازيگر مرد برای فيلم «کوهستان بروکبک»؛ بازيگر پراستعدادی که مرگ زودهنگام وی در ژانويه گذشته هاليوود را شوک زده کرد؛ در فيلم جديد بتمن؛ آخرين فيلم خود، چنان درخشيده که بسياری از منتقدان از هفته ها پيش در نقدهای خود بر سايت های ايترنتی وی را مستحق دريافت جايزه اسکار دانستند.


هم مرگ هيث لجر و هم ستايش منتقدين از بازی وی در ششمين بتمن، از عوامل مهم فروش بالای اين فيلم بودند.


هيث لجر بازيگری بود که به گفته آنگ لی، سازنده «کوهستان بروکبک»، نويد يک مارلون براندو ديگر را مي داد.


بليت های نمايش «بتمن، شواليه تاريکی» در نيمه شب پنجشنبه در تمامی ايالات آمريکا و همچنين کانادا از روزها قبل به فروش رسيد و مسئولين سالن های نمايش فيلم شاهد هجوم مردم در نوبت های پايانی نمايش جمعه اين فيلم بودند.


در «بتمن، شواليه تاريکی»، کريستين بيل، همچون بتمن قبلی در نقش اصلی فيلم، يعنی بتمن بازی می کند.


کريستين بيل سال آينده در چهارمين بخش فيلم معروف «نابودگر» نيز ايفای نقش خواهد کرد.


جالب اين که «بتمن، شواليه تاريکی» که نزديک به صد و هشتاد ميليون دلار، معادل ۱۱۳.۵ ميليون يورو خرج برداشته از سوی منتقدين نيز مورد استقبال شايانی قرار گرفته است.


تقريبا همه منتقدين از بازی تمامی بازيگران فيلم، از جمله مايکل کين، مورگان فريمن و آرون اکهارت، تمجيد کرده اند و اين برای يک فيلم پرفروش و پرخرج از زمره موارد نادر است.


اما بازی هيث لجر در اين ميان با آن گريم خاص خود در نقش جوکر مورد توجه ويژه ای قرار گرفته است.


پت تراورس، منتقد مشهور مجله رولينگ استون نوشته است: «در مورد بازی لجر چيزی نمی توانم بگويم به جز عالی!.. کاملا درخشان.»


پرفروش ترين فيلم پس از «بتمن، شواليه تاريکی» در نخستين «پايان هفته» نمايش فيلم ها، فيلم موزيکال «ماما ميا»، با بازی مريل استريپ، برنده دو جايزه اسکار و پيرس برازنان، جيمزباند سابق، بود که ۲۷.۶ ميليون دلار فروش کرد.


اين فيلم موزيکال با ترانه های گروه معروف ABBA در دهه هفتاد ميلادی شکل گرفته است .


«هانکوک» با بازی ويل اسميت با ۱۴ ميليون دلار فروش در رده سوم و فيلم علمی – تخيلی «سفر به مرکز زمين» که بر اساس رمانی از ژول ورن، نويسنده فرانسوی ساخته شده؛ با ۱۱.۹ ميليون دلار فروش در رديف چهارم قرار دارند.


XS
SM
MD
LG