لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۱۷

اعلام نتایج اولیه انتخابات شورای شهر تهران


به گزارش خبرگزاری های ایران، اعلام اوليه نتايج انتخابات شورای تهران، بدنبال جلسه مهم و طولانی ثمره هاشمی، فرماندار تهران و اعضای ستاد انتخابات کشور عملی شده است.
به گزارش خبرگزاری های ایران، اعلام اوليه نتايج انتخابات شورای تهران، بدنبال جلسه مهم و طولانی ثمره هاشمی، فرماندار تهران و اعضای ستاد انتخابات کشور عملی شده است.
ستاد انتخابات ایران،نتيجه اوليه شمارش آرای ۶۲۴ صندوق رای در انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری های ايلنا و مهر،اين نتايج از سوی علی‏اصغر کارانديش،‏مديرکل انتخابات کشور، در اختيار خبرنگاران قرار گرفته است.


بر اساس اعلام رسمی این ستاد،به دنبال شمارش ۱۸۶ هزار و ۱۶۶ رای ماخوذه در ۶۲۴ صندوق رای را به ترتيب آقایان مهدی چمران،مرتضی طلايی،هادی ساعی،رسول خادم،عباس شيبانی،عليرضا دبيرو حمزه شکيب،در رتبه اول تا هفتم قرار دارند.


بر اساس این گزارش، معصومه ابتکار،احمد مسجدجامعی،و محمدعلی نجفی رتبه های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.


پروين احمدی‏نژاد، خواهر رییس جمهوری ایران،در رتبه يازدهم قرار گرفته و خسرو دانشجو،معصومه آباد،حسن بيادیو حسن زياری،رتبه های دوازدهم تا پانزدهم را به خود اختصاص داده اند.


عبدالمقيم ناصحی،حبيب کاشانی،الهه راستگو، محمود خسروی‏وفا،زهرا صدراعظم نوری واسماعيل دوستی نيز نفرات بعدی هستند که امکان حضورشان در شورای شهر تهران می رود.


از فهرست اعلام شده،دو نفر نخست به ائتلاف اصولگرايان حامی محمد باقر قاليباف،شهردار فعلی تهران تعلق دارند. نفر سوم هادی ساعی از ائتلاف اصلاح طلبان است،و پس از آن عباس شيبانی از ائتلاف اصولگرايان قرار گرفته است.


عليرضا دبير قهرمان کشتی و نامزد مستقل شورای شهر تهران در رتبه پنجمقرار گرفته و حمزه شکيب،تنها نامزد مشترک ائتلاف اصولگرايان و حاميان دولت در رتبه ششم قرار دارد.


سه نامزد سرشناس اصلاح طلبانیعنیمعصومه ابتکار،احمد مسجد جامعیو محمد علی نجفی نيز رتبه های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.


پروين احمدی نژاد،خواهر محمود احمدی نژاد،به همراه خسرو دانشجو يکی ديگر از نامزدهای ليست حاميان دولت در رتبه های يازدهم و دوازدهم قراردارند.معصومه آباد و حسن بيادی دو نامزد عضو ائتلاف اصولگرايان جايگاه بعدی را به خود اختصاص داده اند.




از۲۱نفری که حائز بیشترین رای درشمارش آراء شورای شهر تهرانهستند، يازده نفر از ائتلاف اصولگرايان،هفت نفر اصلاح طلب هستند و تنها سه تن از صدر نشينان به فهرست حاميان دولت تعلق دارند.

اعلام اسامی بيست و يک نامزدی که در ۶۲۴ صندوق شمارش شده بيشترين آراء را به خود اختصاص داده اند،حاکی از آن است که رقابت اصلی در انتخابات شورای تهران مياناصولگرايان حامی قاليباف و اصلاح طلبان است، و نامزدهای فهرست حاميان دولت،موسوم به « رايحه خوش خدمت » نتوانسته اند آراء قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.



از۲۱نفری که حائز بیشترین رای درشمارش آراء شورای شهر تهرانهستند، يازده نفر از ائتلاف اصولگرايان،هفت نفر اصلاح طلب هستند و تنها سه تن از صدر نشينان به فهرست حاميان دولت تعلق دارند.



اگر چه احتمال می رود که درادامه شمارش آراء تغييراتی در فهرست اوليه بروز کند،اما در حال حاضر فهرست پانزده نفره و احتمالی شورای شهر تهران حاکی از حضور هفت اصولگرا،چهار اصلاح طلب،سه حامی دولتو يک نامزد مستقل در اين شورا دارد.


نخستين نتايج انتخابات شورای شهر تهران،در حالی در سومين روز پس از برگزاری انتخابات منتشر می شود که اعتراض گسترده اصلاح طلبان و بخشی از نامزدان اصولگرا در دو روز گذشته از احتمال تقلب در انتخابات خبر می داد.


روز یکشنبه،مجتبی ثمره هاشمی،رييس ستاد انتخابات کشور وعده داده بود که ساعت ۲۲ روز يکشنبه نخستين نتايج را به طور رسمی اعلام کند،اما خبر نگاران حاضر در وزارت کشور اعلام کردند که معاون سياسی وزير کشور اعلام اين نتايج را به دفعات تا ساعات بامدادی روز،دو شنبه، ۲۷ آذر،به تاخير انداخته است.



به گزارش خبرگزاری های ایران، خبرهای رسيده از وزارت کشور حاکی از آن است که اعلام اوليه نتايج انتخابات شورای تهران،بدنبال جلسه مهم و طولانی ثمره هاشمی،فرماندار تهرانو اعضای ستاد انتخابات کشور عملی شده است.



آخرین نتایج؛ دوشنبه یا سه شنبه


محمدباقر ذوالقدر، معاون امنيتی وزير کشور و رييس ستاد امنيت انتخابات ايران اعلام کرد: احتمالا تا پايان امشب (دوشنبه) و يا فردا صبح (سه شنبه)، آمار نهايی انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اعلام می شود.
معاون وزير کشور در پاسخ به سووالی مبنی بر اخبار برخی سايت ها در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: سايت ها، کارشان خبرسازی است و هيچ گزارشی از تخلفات انتخاباتی ارايه نشده است.


محمد باقر ذوالقدر ادامه داد که همه اخباری که در مورد تخلفات انتخاباتی منتشر می شود، کذب است.


رييس ستاد امنيت انتخابات کشور در عين حال گفت: هم اکنون شمارش آرا به صورت رايانه ای انجام می شود، که پس از جمع بندی به اطلاع مردم می رسد.


رقابت نزدیک در انتخابات مجلس


اخبار رسيده از نتايح انتخابات ميان دوره ای مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که رقابت بين آقايان حسن غفوری فرد و اسدالله بادامچيان با خانم سهيلا جلودارزاده برای راه يافتن به مجلس بسيار نزديک است.


دونفر اول از سوی گروه های اصولگرا حمايت شده و خانم جلودارزاده نيز کانديدای اصلاح طلبان به شمار می رود.


به گفته ابراهيم رضوانی، معاون اجرايی و دبير ستاد انتخابات استان تهران، از مجموع ۲۵۲۹ صندوق شمارش شده و از مجموع يک ميليون و ۴۲۰ هزار و ۹۳۴ رای، حسن غفوری فرد ۳۳۴ هزار و ۲۰۴ رای، اسد الله بادامچيان ۲۱۷ هزار و ۱۳۸ رای کسب کرده اند و همچنين سهيلا جلودارزاده با ۲۰۷ هزار و ۱۰۸ رای دارای رتبه سوم است.


XS
SM
MD
LG