لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۳

عضو اصولگرای شورای شهر تهران: خواهر افشاءکننده واگذاری املاک شهرداری باید یک هفته در اختیار داعش باشد


اظهارات ابوالفضل قناعتی، عضو اصولگرای شهر تهران، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.
اظهارات ابوالفضل قناعتی، عضو اصولگرای شهر تهران، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

پس از انتشار سخنان ابوالفضل قناعتی عضو اصولگرای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه خواهر یاشار سلطانی افشاء کننده موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران «باید یک هفته در اختیار داعش باشد» و تکذیب این سخنان از سوی آقای قناعتی، وب سایت خبر آنلاین فایل صوتی این سخنان را منتشر کرد.

تعدادی از سایت‌های خبری ایران از جمله سایت «ایران خبر» اعلام کرده بودند که ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در یکی از جلسات شورای شهر با اشاره به موضوع واگذاری یک ملک شهرداری تهران به معصومه آباد، دیگر عضو این شورا، گفته است: «آمده‌اند به یک آزاده و یک اسطوره تهمت زده‌اند... کسی که این حرف‌ها را منتشر کرده یک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد».

بر اساس این گزارش آقای قناعتی گفته است: «چیزی به او نداده‌اند اگر هم داده‌اند به یک اسطوره و یک آزاده داده‌اند».

این سخنان تنها دقایقی پس از انتشار بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و ساعاتی پس از آن، قناعتی گفت که نامی از یاشار سلطانی «نیاورده» و وب سایت‌ها سخنانش را «تحریف» کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در عین حال گفت: «در آن جلسه (ششم مهرماه)... کلیات حرف من این بود که خانم آباد که این همه تهمت و افترا... به وی نسبت داده شد.... حدود شش سال اسارت را تحمل کرده است؛ به این آزاده عزیز خانه‌ای نداده‌اند که اگر هم می‌دادند جای دوری نمی‌رفت».

وی اضافه کرد: «من در ادامه صحبت‌هایم گفتم آیا من و شما راضی می‌شویم که خواهر خودمان هم در اختیار داعش و دشمن قرار بگیرد؟»

در همین حال سایت خبر آنلاین فایل صوتی سخنان آقای قناعتی را منتشر کرده است.

بر اساس این فایل صوتی، رضا تقی‌پور عضو شورای شهر تهران به اظهارات مطرح شده درباره اینکه اعضای شورای شهر تهران باید شکایت خود از منتشر کنندگان گزارش‌ها درباره موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران را پس بگیرند، اعتراض می‌کند.

در همین حال آقای قناعتی در میان سخنان آقای تقی‌پور می‌گوید: «هفته دفاع مقدس است دیگر، به جای اینکه از رزمندگان و جانبازان و خانم آباد که آزاد بوده (نا‌مفهموم).... اینهایی که این حرف‌ها را می‌زنند یک هفته خواهرشان در اختیار داعشی‌ها باشد. چیزی که بهش ندادند، اگر هم دادند به یک آزاده و اسطوره دادند».

یاشار سلطانی، مدیرمسئول «معماری‌نیوز»، وب‌سایت افشاکننده واگذاری املاک شهرداری تهران، روز ۲۷ شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

وب‌سایت معماری نیوز نیز پیش از بازداشت آقای سلطانی فیلتر شده بود.

۴۰ تشکل دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف ایران روز ۱۹ مهر در بیانیه‌ای خواستار آزادی «بی‌قید و شرط» یاشار سلطانی و «شفاف‌سازی پرونده‌های پایمال‌کنندگان بیت‌المال» در موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران شده بودند.

پیش از آن نیز تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله محمود صادقی و مسعود پزشکیان از برخورد «قهرآمیز» شهرداری با رسانه‌های منتقد، انتقاد کرده بودند.

بر اساس تصویر منتشر شده از نامه سازمان بازرسی کل کشور در وب‌سایت معماری نیوز و برخی رسانه‌های دیگر، شهرداری تهران در اقدامی «غیرقانونی» ۲۰۰ ملک متعلق به این شهرداری را «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در قسط‌های «۶۰ ماهه» به برخی مدیران این نهاد و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است.

وب‌سایت معماری نیوز از محسن پیرهادی، الهه راستگو، معصومه آباد، هادی ساعی و ابوالفضل قناعتی به عنوان چند عضو شورای شهر تهران نام برده بود که املاکی در مناطق شمالی تهران با تخفیف به آنان واگذار شده است.

این پنج عضو شورای شهر تهران از ۱۴ وب‌سایت خبری و کانال تلگرامی از جمله خبرگزاری ایلنا شکایت کرده‌اند و مسعود حیدری، مدیر عامل این خبرگزاری، روز ۱۱ مهر در دادسرای «فرهنگ و رسانه» تفهیم اتهام شد.

قوه قضاییه همچنین روز ۱۴ شهریور دو خبرگزاری موج و برنا، و چند وب‌سایت خبری از جمله پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو را به دلیل «شکایت در مراجع قضایی» مسدود کرده بود.

خبرگزاری برنا روز ۲۰ شهریور رفع فیلتر شد اما بقیه وب‌سایت‌ها همچنان مسدود هستند.

XS
SM
MD
LG