لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

گوگل ارائه خدمات برای نسخه قدیمی مرورگرها را متوقف می کند


شرکت گوگل اعلام کرد که از اول ماه اوت برای بهبود استفاده از اين وب سايت جستجوگر ارائه خدمات برای نسخه قدیمی مرورگرهای اینترنتی را متوقف خواهد کرد. اين مرورگرها عبارتند از: «IE7» ، «سافاری ۳» و «فاير فاکس ۳.۵»

بر اساس این تغییرات، گوگل دیگر خدمات نرم افزاری خود از جمله گوگل تاک (Google Talk) و گوگل داکس (Google Docs) را با این مرورگرها ارائه نخواهد کرد. گوگل در عین حال هشدار داده است که بخش اعظم وب سايت هايی که خدمات اينترنتی ارائه می دهند در آينده نزديک ارائه خدمات برای نسخه قدیمی اين مرورگرها را متوقف خواهند کرد.

به گزارش وب سايت «سی بی آر»، شرکت گوگل در يادداشتی که اخيرا در وبلاگ خود منتشر کرده است می گويد که مهندسان و طراحان اين شرکت قصد دارند از پتانسيل و توانايی های مرورگرهای جديد بهره بگيرند تا کاربری از اين وب سايت برای مشترکان ارتقاء يابد.

معاون مديرعامل گوگل در بخشی از اين يادداشت نوشته است: «از روز اول ماه اوت ارائه خدمات برای مرورگرهای موجود و نسخه های قديمی «کروم»، «فايرفاکس»، «اينترنت اکسپلورر» و « سافاری» را بر اساس تشخيص خود ادامه خواهيم داد. هر زمانی که نسخه جديدی از اين مرورگرها عرضه شود ما ارائه خدمات برای آن نسخه را آغاز کرده و همزمان سومين نسخه قديمی از آن محصول را از دور خارج خواهيم کرد.»

بر اساس همين بيانيه از روز اول ماه اوت، وب سايت گوگل ارائه خدمات برای بسياری از نسخه های قدیمی مرورگرهایی چون «فاير فاکس ۳.۵»، «اينترنت اکسپلورر ۷» و «سافاری ۳» را متوقف می کند.

معاون مديرعامل گوگل افزوده است: کاربرانی که از نسخه های قدیمی اين مرورگرها استفاده می کنند ممکن است برای کار با برخی از خدمات گوگل مثل جی ميل، تقويم گوگل، گوگل تاک و گوگل داکس دچار مشکل شوند.

گوگل به کاربران توصيه می کند که مرورگرهای قديمی خود را با نسخه های مشابه ولی به روز شده جایگزین کنند.
XS
SM
MD
LG