لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۵

بازگشت استقلال به صدر جدول ليگ برتر فوتبال ايران


مهدی رحمتی در بازی روز شنبه مانع به ثمر رسیدن موقعیت های گل تیم ذوب آهن اصفهان شد.
مهدی رحمتی در بازی روز شنبه مانع به ثمر رسیدن موقعیت های گل تیم ذوب آهن اصفهان شد.
هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشينی استقلال تهران به پايان رسيد. اين تيم موفق شد در فولادشهر با ۲ گل بر ميزبانش ذوب آهن اصفهان غلبه کند.

مس سرچشمه مقابل صنعت نفت آبادان به برتری ۲-۱ رسيد ولی همچنان در رده آخر جدول باقی ماند.

صبا قم نيز ۳-۱ بر شهرداری تبريز غلبه کرد. به اين ترتيب در پايان هفته يازدهم، استقلال با ۲۳ امتياز، جای نفت تهران را در صدر جدول گرفت و صبا قم در رده سوم ايستاد. تراکتورسازی تبريز هم در تعقيب صدرنشينان است.

در بازی استقلال با ذوب آهن، حنيف عمران‌زاده در هشتمين دقيقه و ميلاد ميداودی در دقيقه ۴۵ برای آبی پوشان گلزنی کردند. گل عمران زاده با ضربه سر و روی ارسال کرنر توسط فريدون زندی به ثمر رسيد.

در دقيقه ۲۵ بازيکنان ذوب آهن با ارسال از سمت راست، محمد قاضی را در موقعيت گلزنی قرار دادند اما ضربه چکشی اين مهاجم ملی پوش با اختلاف کمی از بالای دروازه به اوت رفت.

شش دقيقه بعد ذوب آهن صاحب ضربه ايستگاهی شد که هوار محمد توپ را به صورت فريدون زندی کوبيد. لحظاتی بعد باز هم روی ضربه ايستگاهی، ذوب آهن از نزديکی های نقطه پنالتی می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما ضربه کاسترو از ۶ قدمی دروازه زده ، با واکنش خوب مهدی رحمتی روانه کرنر شد.

در دقيقه ۴۰ محمد قاضی با جا گذاشتن چند بازيکن، دروازه استقلال را تهديد کرد اما موفق به گلزنی نشد.

در لحظات آخر اين نيمه، ميداودی گل دوم تيمش را به ثمر رساند. او نيز گل خود را با ضربه سر و از روی ارسال دقيق فرهاد مجيدی وارد دروازه ذوب‌آهن کرد.

با آغاز نيمه دوم، سفيدپوشان اصفهان بر حملات خود افزودند تا از شکست خانگی فرار کنند اما موقعيت های اين تيم راهی به چارچوب پيدا نکرد.

در دقيقه ۵۷ فريدون زندی، ضربه ايستگاهی زيبا و مواجی را شليک کرد که با عکس‌العمل خوب شهاب گردان روبه‌رو شد.

زندی که پس از ۱۰ هفته دوری از ميدان، نخستين حضورش در ليگ برتر اين فصل را تجربه می ‌کرد توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
ضربه ايستگاهی محسن يوسفی در دقيقه ۸۸ توسط شهاب گردان برگشت داده شد.

در دقيقه ۹۰، تيموريان به خوبی فرهاد مجيدی را صاحب توپ کرد و او نيز با حرکتی خلاقانه توانست خودش را در موقعيت تک به تک قرار دهد اما ضربه نهايی اش را به بيرون زد.

مجيدی در دقيقه ۹۳ تعويض شد و بازوبند کاپيتانی را به دست اسماعيل شريفات بست که به جای او به ميدان رفت.

مهدی رحمتی، حنيف عمران‌زاده، پژمان منتظری، ميثم حسينی، آندرانيک تيموريان، کيانوش رحمتی، فريدون زندی (دقيقه ۷۰ جاسم کرار)، مهدی اميرآبادی، خسرو حيدری، ميلاد ميداودی (دقيقه ۷۷ محسن يوسفی) و فرهاد مجيدی ( دقيقه ۹۳ اسماعيل شريفات)، بازيکنان استقلال در اين مسابقه بودند.

پرويز مظلومی در پايان بازی گفت: از بازيکنانم دلگيرم که با دو گل سير شدند. ما می‌توانستيم بيشتر گل بزنيم. ضمناً دو هفته‌ای که ناکام شديم به دلايل مختلف بود. خيلی‌ها تلاش کردند استقلال را به بحران ببرند اما نتوانستند و ما مانع اين کار شديم.

منصور ابراهيم زاده هم گفت: استقلال يک تيم صددرصد دولتی است و ذوب‌آهن هم تقريباً يک تيم دولتی محسوب می‌شود. اما می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده که قبل از اين بازی بازيکنان استقلال تيم شارژ مالی می‌شوند. در حالی که بازيکنان ما يک ريال هم در اين فصل نگرفته‌اند.

حاشيه های فولادشهر

منصور ابراهيم‌زاده در اواخر نيمه اول به به ميان تماشاگران رفت. او در توضيح اين ماجرا گفت: تصور می‌کردم داور سوت پايان بازی را داده و بازی تمام شده. می‌خواستم با يکی از دوستان و بچه‌اش صحبت کنم که پيش او رفتم.

سرمربی ذوب‌آهن گفت: او به من فحاشی نکرد، بلکه اظهارنظری داشت و من رفتم به آن اظهارنظر جواب دهم.

در جريان بازی، محمد قاضی و پيام صادقيان بازيکنان تيم ذوب‌آهن با يکديگر درگيری لفظی پيدا کردند.

قاضی همچنين هنگام تعويض به سمت اسماعيل فرهادی نرفت و از طرف ديگر ميدان خارج شد. او پيش از اين هم به خاطر اعتراض به تعويض خود، ۱۰ جلسه از همراهی اين تيم محروم و سپس بخشيده شده بود.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که برخی بازيکنان ذوب آهن در پايان مسابقه و هنگام ترک رختکن با يکديگر درگيری فيزيکی پيدا کردند.

فيليپ دسوزا با يکی از هواداران استقلال عکس يادگاری می‌گرفت که برادر قاسم حدادی‌فر به او اعتراض کرد که چرا بعد از شکست، عکس يادگاری می‌گيری.

اين جملات باعث درگيری دسوزا با عليرضا حدادی‌فر شد. سپس حسين ماهينی به طرفداری از دسوزا وارد معرکه شد و ساير بازيکنان نيز مانند ايگور کاسترو در اين درگيری شرکت کرده و با يکديگر کتک‌کاری کردند.

به گزارش اين خبرگزاری، ضرب و شتم بازيکنان ذوب آهن با دخالت نيروی انتظامی فيصله پيدا کرد!
XS
SM
MD
LG