لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

احتمال حل بن بست مالی کره شمالی تا شنبه آینده


کره جنوبی روز چهارشنبه، سيزدهم ژوئن، اعلام کرد تلاش ها برای حل بن بست مالی کره شمالی آخرين مراحل خود را سپری می کند.


سونگ مين سون، وزير امور خارجه کره جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: «مشکل مالی بانکو دلتای آسيا در ماکائو در آخرين مراحل خود به سر می برد و کشورهای درگير راه حل هايی ارائه کرده اند که انتظار می رود اين گره مالی را باز کند.»


وی اظهار داشت تمامی شش کشور درگير در بحران هسته ای کره شمالی در مراحل نهايی تصميم گيری برای حل اين بحران هستند.


کره شمالی می گويد قبل از آن که اجرای پيمان خلع سلاح هسته ای را آغاز کند، دولت آمريکا بايد ۲۵ ميليون سرمايه مسدود شده اين کشور در ماکائو را از طريق سيستم بانکی به گردش در آورد.


کره شمالی می گويد قبل از آن که اجرای پيمان خلع سلاح هسته ای را آغاز کند، دولت آمريکا بايد ۲۵ ميليون سرمايه مسدود شده اين کشور در ماکائو را از طريق سيستم بانکی به گردش در آورد.

به گزارش آژانس خبری يون هاپ از کره جنوبی، انتظار می رود دارايی های کره شمالی روز شنبه آينده از بانکو دلتای آسيا در ماکائو خارج شود.


همزمان روزنامه چوسون سينبو، که از روزنامه های طرفدار دولت کره شمالی است و در ژاپن منتشر می شود روز چهارشنبه بار ديگر تاکيد کرد کره شمالی در صورتی با آزاد سازی حساب هايش در ماکائو موافقت می کند که بتواند اين سرمايه را آزادانه در بانک های جهانی به گردش در آورد.


اين روزنامه همچنين در يک اظهار نظر کم سابقه گفت تحريم های مالی عليه کره شمالی، اقتصاد اين کشور را فلج کرده است.


به گزارش اين روزنامه، کره شمالی برای حفظ اقتصاد داخلی شديدا نيازمند ورود سرمايه های خارجی است.


نويسنده اين گزارش معتقد است کره شمالی می تواند اين کمبود اقتصادی را با صادرات برخی کالاها جبران کند اما تحريم های دولت آمريکا تلاش های اين کشور را در عمل به بن بست رسانده است.


در واکنشی ديگر، روزنامه آساهی چاپ ژاپن بار ديگر نسبت به پايبندی کره شمالی به تعهداتش ابراز ترديد کرد و گفت هنوز مشخص نيست که آيا پيونگ يانگ در قبال آزادی حساب هايش پيمان خلع سلاح اتمی سيزدهم فوريه را اجرا خواهد کرد يا خير.


XS
SM
MD
LG