لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۹

یکی از شاکیان قاری معروف قرآن: غائله اخیر نتیجه تعلل چند ساله مسوولان است


سعید طوسی از قاریان مشهوری است که در برنامه‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های دفتر رهبر ایران قرآن قرائت می‌کند.
سعید طوسی از قاریان مشهوری است که در برنامه‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های دفتر رهبر ایران قرآن قرائت می‌کند.

خانواده یکی از شاکیان سعید طوسی، قاری مشهور قرآن، ضمن درخواست برای «رسیدگی دقیق و سریع» به این پرونده و با اشاره به گزارش رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در این زمینه اعلام کردند: «غائله اخیر را به نوعی نتیجه تعلل و کم لطفی چندین ساله مسئولان مرتبط با این پرونده در صدور حکم قطعی می‌دانیم».

خانواده این شاکی آقای طوسی که نام او ذکر نشده در نامه‌ای که روز چهارشنبه پنجم آبان در خبرگزاری فارس منتشر شد، از صدای آمریکا با عنوان «بوق فرسوده صدای شیطان بزرگ» نام برده‌ و از برنامه این شبکه درباره این پرونده اعلام «برائت» کرده‌ است.

در این نامه همچنین مصاحبه‌های دیگر شاکیان این پرونده با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور که دراین نامه از آن به عنوان «دادخواهی از اجانب» نام برده شده، محکوم و اعلام شده که این اقدام «احتمالا به علت اطاله صورت گرفته در روند رسیدگی قضایی» انجام شده است.

خانواده این قاری نوجوان قرآن با اشاره به اعتقاد خود به «حفظ» نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که «یکی از اولین و نزدیک‌ترین مصادیق حفظ نظام» جمهوری اسلامی «مبارزه با افراد زیاده خواه و متعدی به حدود الهی» است که «بی‌شرمانه در جهت مزید بلکه احیاء مقبولیت‌شان نزد دیگران از انتساب خود به مسئولان ارشد نظام هیچ‌گونه ابایی ندارند».

در این نامه تاکید شده است: «غائله اخیر را به نوعی نتیجه تعلل و کم لطفی چندین ساله مسئولان مرتبط با این پرونده در صدور حکم قطعی می‌دانیم، پرونده‌ای که از سال ۹۰ همچنان مفتوح است».

تعدادی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که محمد گندم‌نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی قاری مشهور قرآن، با شکایت خانواده تعدادی از نوجوانان قاری قرآن با اتهام‌هایی چون «تجاوز جنسی» و «لواط» تحت تعقیب قرار گرفته اما در‌ ‌‌‌نهایت با دخالت «علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی»، «رییس قوه قضائیه» و «دادستان تهران» برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، این پرونده را برای تعیین تکلیف به رییس قوه قضائیه ارسال کرده و صادق لاریجانی نیز پس از اظهار نظر علی خلفی، مشاورش، این پرونده را «فاقد ادله اثباتی جرم» تشخیص داده است.

به گفته وب سایت «آمد نیوز»، پس از این اظهار نظر رییس قوه قضائیه، دادستان تهران دستور مختومه شدن این پرونده را صادر کرده است.

صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه اما روز سوم آبان، مختومه شدن این پرونده توسط خود را «دروغ بزرگ و عجیب و غریب» و «کذب محض» خوانده و شاکیان این پرونده را تهدید کرد که «همکاری با رسانه‌های معاند، معاونت در جرم و قابل پیگرد است».

به نوشته تعدادی از سایت‌های خبری، تعداد شاکیان این پرونده بیش از ۱۰ نفر بوده اما برخی شکایت نکرده و گفته‌اند که «در دادگاه به عنوان شاهد حضور خواهند یافت».

سه شاکی آقای طوسی در مصاحبه با برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا اعلام کرده‌اند که ۹ سی دی حاوی مکالمات آقای طوسی با آنان که به اقدامات خود اقرار کرده، «دو توبه‌نامه به دستخط خود آقای طوسی» و «پیامک‌های وی به نوجوانان» در پرونده موجود بوده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوم آبان اعلام کرده بود که برای سعید طوسی درباره اتهام «اعمال منافی عفت» قرار منع تعقیب صادر شده است.

به گفته آقای اژه‌ای، درباره دیگر اتهام این قاری مشهور قرآن با عنوان «تشویق به فساد» نیز ابتدا قرار منع تعقیب صادر شده بود اما دادگاه این قرار را نقض کرده است.

این قاری مشهور قرآن روز ۲۹ مهر ضمن رد این اتهام‌ها اعلام کرده که مخالفان جمهوری اسلامی او را «واسطه هتاکی» به رهبر ایران قرار داده‌اند.

سعید طوسی از قاریان مشهوری است که در برنامه‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های دفتر رهبر ایران قرآن قرائت می‌کند.

XS
SM
MD
LG