لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۹

سی امین قهرمانی رئال مادريد در لیگ اسپانیا


رتال مادرید در سایه تفاضل گل بهتر به هدف قهرمانی رسيد.
رتال مادرید در سایه تفاضل گل بهتر به هدف قهرمانی رسيد.


رئال مادريد مسابقه باخته در سانتياگوبرنابو را با بازگشتی حماسی سه بر يک از رئال مايورکا برد تا به ناکامی چهار ساله اش پايان دهد و قهرمان فوتبال دسته برتر اسپانيا شود.


به گزارش خبرگزاری رويترز، قهرمان نه دوره جام قهرمانان باشگاههای اروپا برای دستيابی به سی امين قهرمانی اسپانيا، پس از رقابتی تنگاتنگ با بارسلونا، قهرمان پيشين اسپانيا و اروپا، سرانجام در سايه تفاضل گل بهتر به هدف رسيد.


پيروزی پنج بر يک بارسلونا بر تيم از پيش سقوط کرده جيمناستيک تارراگونا برای قهرمانی کافی نبود.


پس از گذشت بيش از يک ساعت، به نظر می آمد که قهرمانی از چنگ رئال مادريد لغزيده باشد زيرا با گل دقيقه ۱۷ فرناندو واره لا، رئال صفر بر يک از مايورکا عقب و بارسلونا، تیم جيمناستيک را کاملا از پای در آورده بود.


اما رئال با تکرار نمايش با شکوه ديرهنگامش به پيروزی سه بر يک رسيد و مقام قهرمانی را از بارسلون باز گرفت. نکته قابل توجه اين پيروزی و قهرمانی آخرين حضور ديويد بکام و روبرتو کارلوس در رئال مادريد بود.


خوزه آنتونيو ره يس يک دقيقه پس از اين که به جای بکام وارد زمين شد گل تساوی بخش را زد، و ده دقيقه پيش از پايان مسابقه ماهامادو دياررا به رئال برتری داد. ضربه سر او از فاصله نزديک پس از برخورد با بدن آنجلوس باسيناس ، دروازه بان تيم مايورکا و کمانه آن به داخل دروازه، قهرمانی را برای رئال مادريد مجسم کرد.



حضور تام کروز، کتی هولمز و ويکتوريا بکهام


ره يس چهار دقيقه بعد با شليکی با شکوه از روی لبه محوطه جريمه، با زدن گل سوم پيروزی را حتمی ساخت تا ۷۶۰۰۰ تماشاگر حاضر در سانتياگو برنابو را به اوج شادی برساند. در ميان تماشاگران، شاخص ترين چهره ها، تام کروز، بازيگر سينما و همسرش کتی هولمز و ويکتوريا بکهام در کنار يکديگر بودند.


در پایان بازی های دسته برتر فوتبال اسپانیا، تيم های رئال مادريد، بارسلون، سوی يا و والنسيا به ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند. تيم های رئال زاراگوزا و ويا رئال راهی جام يوفا شدند. و تيم های سلتا ويگو، رئال سوسيه داد و جيمناستيک تارراگونا به دسته پايين تر سقوط کردند.


تيم های رئال مادريد و بارسلون هر دو با ۷۶ امتياز به کار خود پايان دادند.

فابيو کاپه لو، سرمربی ايتاليايی تيم رئال پس از موفقيت بزرگش گفت: «برای پيروزی ما رنج بسيار برديم. به نظر می رسد ما هميشه بايد برای پيوزيهايمان رنج ببريم. اما من بسيار خوشحالم.»



رائول گونزالز، کاپيتان تيم رئال مادريد گفت: «ما به قهرمانی رسيديم. مردمی که بيش از همه سزاوار اين قهرمانی بودند، آنانی بودند که در روزهای بد ما را باور داشتند. اين يک پيروزی و يک قهرمانی برای تيمی است که متحد و با هم است.»


رئال در ۱۲ مسابقه آخر فصلش بی شکست بود. اين از هنگامی بود که در اواسط ماه مارس، رئال پس از بارسلون و سوی يا، در رده سوم قرار داشت.


مصدوميت رود فان نيستلروی هلندی و تعويض او در جريان بازی به اين معنی بود که ديگر فرصتی برای افزودن به ۲۶ گل او نماند تا او کفش طلای فوتبال اروپا را به طور مشترک با فرانچسکو توتی تيم رم از آن خود کند.



بارسلون؛ ناکام در قهرمانی


بارسلون شکوه ديرهنگامی داشت و به قهرمانی نرسيد. تنها اميد بارسلون اين بود که رئال پيروز نشود.


پس از ۲۰ دقيقه، کارلوس پويول با پاس ليونل مسی گل اول را برای بارسلون زد. مسی در دقيقه ۳۵ خود گل دوم را به شکل فنی و زيبايی از روی لبه ۱۸ درون گل انداخت. سه دقيقه بعد رونالدينيو يک ضربه آزاد را گل و نتيجه را سه بر صفر کرد. و سپس مسی پنج دقيقه پس از شروع نيمه دوم، دومين گل خود در اين شب را زد.


توباييس گران، مهاجم سوئدی، تک گل تسلی بخش تيم جيمناستيک را زد تا جيان لوکا زامبراتو از بارسلون، در وقت تلف شده گل پنجم باسلون را نيز به نتيجه برساند.


سوی يا با شکست يک بر صفر در خانه اش از ويا رئال مقام سوم را برای خود نگاه داشت تا تيم پيروز ويارئال به مقام پنجم برسد.


در پايان تيم های رئال مادريد، بارسلون، سوی يا و والنسيا به ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند. تيم های رئال زاراگوزا و ويا رئال راهی جام يوفا شدند. و تيم های سلتا ويگو، رئال سوسيه داد و جيمناستيک تارراگونا به دسته پايين تر سقوط کردند.


XS
SM
MD
LG