لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

قهرمانی هينگيس در رقابتهای آزاد پان پاسيفيک


هیگینس پنجمین قهرمانی در پان پاسیفیک جشن گرفت.
هیگینس پنجمین قهرمانی در پان پاسیفیک جشن گرفت.

مارتينا هينگيس تنيس باز سابق برتر زنان جهات با شکست آنا ايوانکوويج يک رکورد جديد در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرد.


به گزارش رويترز از توکيو، هينگيس با پيروزی ۶ بر ۴ و ۶ بر ۲ در مقابل اين تنيس باز ۱۹ ساله صربستانی برای پنجمين بار قهرمانی خود را در توکيو جشن گرفت. اين تنيس باز سويسی در ديداری کاملا برتر که ۷۱ دقيقه طول کشيد توانست با اين برد سومين قهرمانی خود را از بازگشت دوباره اش به رقابتهای حرفه ای زنان از سال ۲۰۰۶ بدست آورد.


هينگيس با اشاره به پیروزی خود گفت: پيروزی در تورتمنت ها برايم به مراتب شيرين تر از سالهای قبل است. اين برد در سالهای ۱۹۹۷ يا ۱۹۹۸ برايم کاملا عادی بود. من هرگز فکرنمی کردم که شانس دوباره برای قهرمانی در مسابقه ای داشته باشم،اما اين بار احساس می کنم که شايسته اين قهرمانی هستم.


پيروزی مارتينا هينگيس را بايد انتقام باخت اين بازيکن در برابر حريف جوان خود به حساب آورد چرا که ايوانکوويچ سال گذشته در تنها ديدارمیان این دو در تنيس مونترال کانادا توانسته بود مارتينا را ببرد

وی با ابراز خوشحالی از کسب عنوان قهرمانی گفت: اين بار بيشتر از دوره های قبل احساس غرور می کنم. اميدوارم که امسال بتوانم موفقيت های زيادی کسب کنم. امسال می خواهم که بيشتر خودم را ثابت کنم .


جامی که مارتينا در توکيو بالای سر برد، چهل و سومين قهرمانی انفرادی او به حساب می آيد. پيشتر اين بازيکن در سالهای ۱۹۹۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲در اوپن پان پاسيفيک قهرمان شده بود.


انتقام باخت


در واقع پيروزی مارتينا هينگيس را بايد انتقام باخت اين بازيکن در برابر حريف جوان خود به حساب آورد چرا که ايوانکوويچ سال گذشته در تنها ديدارمیان این دو در تنيس مونترال کانادا توانسته بود مارتينا را ببرد.


با اين پيروزی، هينگيس ۱۸۲۰۰۰ هزار دلار بدست آورد. مارتينا در اخرين رده بندی WTA با ۲۱۳۹ امتياز سيد شماره شش زنان جهان است اما در جدول برنگان جايزه نقدی جهان با درآمدی زير ۲۰ ميليون دلار رتبه چهارم را دارد.
XS
SM
MD
LG