لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۷

فاطمه هاشمی: علت مرگ پدرم مشخص نیست


فاطمه هاشمی٬ فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، می‌گوید: اظهار‌نظر‌های پزشکی درباره علت مرگ پدرش «دقیق و منطبق با برخی واقعیات» نیست و کسی نمی‌داند علت فوت چه بوده است.

خانم هاشمی روز یکشنبه هشتم اسفند، در گفت‌ و ‌گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه پدرش «هیچ‌گاه» تیم پزشکی نداشته است، ‌اضافه کرد که او در جریان برخی نقل‌قول‌ها مبنی بر اینکه «علت همراه نبودن تیم پزشکی،‌ خواست شخصی» هاشمی بود٬ نیست.

پیشتر حسن قاضی زاده هاشمی،‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در واکنش به بازتاب اظهاراتش مبنی بر احتمال «کوتاهی» در روند درمان اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود: «رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام علاقه‌ای به داشتن تیم پزشکی» نداشت.

وی افزوده بود: هم در تشخیص «سکته قلبی» و هم در رساندن هاشمی به بیمارستان «تاخیر» وجود داشته است.

به نوشته ایسنا، فاطمه هاشمی، ‌فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، افزود که پدرش یک هفته پیش از درگذشتش از سوی یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا معاینه شده و کاملا سالم بوده است.

فاطمه هاشمی گفت جواب آزمایش‌‌های انجام شده از پدرش پس از درگذشتش نیز نشان می‌دهد که وی «هیچ مشکلی» نداشته است.

به گفته وی، اظهار‌نظر نزدیکان خانواده هاشمی رفسنجانی درباره علت مرگ هم «دقیق» نیست.

اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و از مقام‌های ارشد ایران در چهار دهه گذشته، روز ۱۹ دی ۱۳۹۵ در بیمارستان تجریش تهران درگذشت.

مرگ ناگهانی او شایعات زیادی را درباره احتمال سوءقصد علیه وی به دنبال آورد٬ هرچند اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی این مسئله را تکذیب کرده‌اند.

در این ارتباط، محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی، روز ۲۰ بهمن ماه گفت که برادرش نه «ترور» شده و نه دچار «خفگی» شده٬ بلکه علت مرگ او «ایست قلبی» بوده است.

این در حالی است که فاطمه هاشمی می‌گوید که «هیچ مشکل و ناراحتی قلبی در پدرم وجود نداشت و ایشان از نظر جسمی خیلی از فرزندانشان قوی‌تر بودند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام مرگ ۸۲ سال داشت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

XS
SM
MD
LG