لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۸

مصلحی: باند مهدی هاشمی نوار صوتی دیگری را در یک ماه آینده منتشر می‌کنند


وزیر اطلاعات دولت دوم محمود احمدی‌نژاد با اشاره به انتشار نوار صوتی آیت‌الله منتظری در مورد اعدام‌های تابستان ۶۷، این اقدام را به «باند مهدی هاشمی» نسبت داده و ادعا کرده است که «طبق اطلاعات به دست آمده» این گروه «طی یک ماه آینده» نوار صوتی دیگری را منتشر خواهند کرد.

بر پایه گزارش خبرگزاری مهر، حیدر مصلحی روز شنبه در همایش بصیرت که توسط سپاه شیراز برگزار شده، ادعا کرده است که مهدی هاشمی و «تیم جاسوسی» او با «خط گرفتن از سی‌آی‌ای آمریکا» در کشور فعال شدند و «در کنار [آیت‌الله] منتظری قرار گرفتند».

او ادعا کرده که «طبق اطلاعات به دست آمده، طی یک ماه آینده یک نوار دیگر از مهدی هاشمی و تیم او منتشر خواهد شد که به طور حتم برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای آن انجام شده است».

آقای مصلحی با این حال به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.

مهدی هاشمی که از چهره‌های به نفوذ دهه اول جمهوری اسلامی و از مؤسسان سیاه پاسداران بود، پس از افشای ماجرای ارتباط مقام‌های جمهوری اسلامی با رابرت مک‌فارلین مشاور وقت امنیت ملی رونالد ریگان، مشهور به ایران-کنترا، بازداشت و پس از بخش تلویزیونی اعترافات او به اعدام محکوم شد.

او برادر هاشمی داماد آیت‌الله منتظری بود و در زمان محاکمه و پس از اعدام او، نقل قول‌های مختلفی از آیت‌الله خمینی منتشر شد که از ابتدا نسبت به حضور او در بیت قائم‌مقام وقت خود هشدار داده است.

در این زمینه حیدر مصلحی مدعی شده که آیت‌الله منتظری در زمان قائم مقامی «به واسطه حضور چنین افرادی در کنارش در مقابل انقلاب قرار گرفت».

فایل صوتی دیدار آیت‌الله منتظری با هیئت چهارنفره تصمیم‌گیرنده در مورد اعدام‌های تابستان ۶۷، چند ماه پیش توسط احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری منتشر شد، و گرچه وب‌سایت آیت‌الله منتظری با فشار وزارت اطلاعات در کمتر از ۲۴ ساعت این فایل را حذف کرد، اما بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج از ایران یافت.

البته رسانه‌های داخلی که در نزدیک به سه دهه گذشته از پرداختن به موضوع اعدام‌های تابستان ۶۷ خودداری کرده‌اند، این بار هم تنها واکنش‌ها به انتشار نوار صوتی مرتبط با این اعدام‌ها را دست‌مایه گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خود کردند، اما با این همه برای نخستین بار از زمان این اعدام‌ها، به این موضوع در رسانه‌های داخلی اشاره شد.

در خلال این ماجرا، احمد منتظری که به دلیل انتشار این فایل صوتی به ۲۱ سال حبس محکوم شده، خبر داده بود که فایل‌های دیگری نیز از زمان قائم‌مقامی آیت‌الله منتظری برای انتشار وجود دارد، اما پس از صدور حکم دادگاه او گفت که فعلاً امکان انتشار فایل‌های جدید وجود ندارد.

از حکم صادر شده برای احمد منتظری، تنها ۶ سال آن قرار است اجرا شود.

«برنامه‌ریزی دشمنان برای ازدواج فرزندان شخصیت‌ها»

وزیر اطلاعات دولت دوم محمود احمدی‌نژاد در سخنان روز شنبه خود همچنین هشدار داده که «بسیاری از ازدواج‌های فرزندان شخصیت‌ها با یکدیگر، توسط سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان برنامه‌ریزی شده است».

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این زمینه، گفته است که هدف از «برنامه‌ربزی دشمنان» برای چنین ازدواج‌هایی آن است که «نفوذ پیدا کنند، و اهداف و برنامه‌های خود را به شخصیت‌ها القا کنند».

این مقام امنیتی پیشین در دی ماه ۹۴ نیز گفته بود که در سال‌های پس از انقلاب «شاهد نفوذ جریانی در قالب تأثیر در تصمیم‌سازی‌ها بوده‌ایم».

او پس ادعا در مورد «نفوذ یکی از جاسوسان انگلیس به بیت یکی از آیات عظام در روزهای پس از پیروزی انقلاب»، گفته بود که استکبار با «سرمایه‌گذاری حجیم» موفق به ترور شخصیتی محمود احمدی‌نژاد شده و در دو سال پایانی دولت او تصمیماتی که بر اثر «نفوذ افرادی در دفتر رئیس‌جمهور» گرفته می‌شد، کاملاً در جهات ترور شخصیت او بود.

گرچه او در آن زمان توضیح بیشتری در مورد تصمیم‌سازی‌های مورد ادعا شده در دفتر محمود احمدی‌نژاد نداد، اما زمان مورد نظر او یعنی دو سال پایانی دولت دهم، زمانی است که محمود احمدی‌نژاد با تصمیم به برکناری آقای مصلحی از وزارت اطلاعات، سعی در تغییراتی در مدیریت این وزارتخانه داشت. تلاشی که با حکم رهبر جمهوری اسلامی به بازگشت حیدر مصلحی به کار، ناکام ماند.

همچنین ترکیب دفتر ریاست جمهوری در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، مورد انتقاد اصولگرایان قرار داشت تا آنجا که اصولگرایان از اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر وقت محمود احمدی‌نژاد و حلقه پیرامونی او به عنوان جریان انحرافی نام می‌برند.

XS
SM
MD
LG