لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۵

بازگشت پرسپولیس به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران


هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید. این تیم در ورزشگاه آزادی با یک گل بر سایپا غلبه کرد.

نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل تمام شد اما در دقیقه ۴۸ ارسال محسن مسلمان مقابل دروازه با ضربه پای راست طارمی تبدیل به گل شد.

سایپا برای جبران گل خورده تلاش کرد و در یکی از مهم‌ترین موقعیت‌هایش فرشاد احمدزاده از پرسپولیس ناگزیر به خطا شد و کارت قرمز گرفت.

با این پیروزی، پرسپولیس ۳۵ امتیازی شد و به صدرنشینی یک روزه تراکتورسازی تبریز خاتمه داد. تراکتورسازی موفق شده بود استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد.

در فصل جاری لیگ برتر، پرسپولیس و تراکتورسازی بارها صدر جدول را در اختیار گرفته‌اند. صنعت نفت آبادان حریف بعدی شاگردان امیر قلعه‌نویی است.

در ترکیب پرسپولیس مقابل سایپا علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، محسن ربیع‌خواه (علی علیپور و در ادامه صادق محرمی)، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی (سامان نریمان جهان)، وحید امیری و مهدی طارمی به میدان رفتند.

این نخستین حضور رفیعی و نریمان جهان در ترکیب سرخپوشان بودند. آنها در نقل و انتقالات نیم فصل به پرسپولیس پیوستند.

برانکو ایوانکویچ بعد از بازی گفت: امیدوارم همبستگی به وجود آمده تا پایان فصل ادامه داشته باشد. می‌دانستیم بازی سختی داریم. این بازی مهم‌ترین برد پرسپولیس است و در برابر این هواداران مجبور بودیم که برنده باشیم.

حسین فرکی سرمربی سایپا نیز از نحوه قضاوت داور انتقاد کرد و خواستار استفاده از داوران با تجربه در دیدارهای حساس شد.

فرکی که در تیم ملی دستیار برانکو بود، یادآور شد: «پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است و از این به بعد قضاوت برای داوران سخت خواهد بود و شاید تیم‌هایی مثل ما قربانی شوند.»

در سایر دیدارها ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان به تساوی بدون گل رسیدند. فولاد هفته آینده میزبان پرسپولیس است.

ذوب آهن اصفهان با پیروزی یک بر صفر مقابل سیاه جامگان، در رتبه سوم جدول قرار گرفت تا همچنان جدی‌ترین رقیب قرمزپوشان تهران و تبریز باشد.

دیدار تیم‌های پدیده و سپاهان با نتیجه ۱-۱ به اتمام رسید. جالب اینکه در هفته شانزدهم لیگ برتر، فقط صنعت نفت آبادان موفق شد دو بار توپ را از خط دروازه عبور دهد.

روز پنجشنبه هم استقلال تهران در دیداری حساس با گل امید ابراهیمی مقابل نفت تهران پیروز شد تا با ۲۵ امتیاز در جایگاه پنجم جدول بایستد. استقلال هفته آینده میزبان همنام خوزستانی‌اش است.

XS
SM
MD
LG