لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۷

لحظه به لحظه با دومین روز از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان

دومین روز رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان روز سه شنبه در مجارستان ادامه دارد. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۱۴:۳۰ ۲۶.۶.۱۳۹۲
کشتی‌گیران ایران وارد ورزشگاه لاسلو پاپ شدند و در سالن تمرین، مهیای آغاز مسابقات روز دوم می‌شوند. امروز رقابت‌های سه وزن 60، 84 و 120 کیلوگرم برگزار خواهد شد.
مسعود اسماعیل‌پور با حاجی علی‌یف از آذربایجان روبرو خواهد شد. احسان لشگری به مصاف مارتینز از کلمبیا می‌رود و کمیل قاسمی هم با دولت شعبان‌بای از قزاقستان رقابت خواهد کرد. سه کشتی نه چندان دشوار برای گام اول، اما دیدارهای بعدی به مراتب سخت‌تر خواهد شد.
تیم روسیه که در روز نخست، هیچ فینالیستی نداشت، با برانگیختگی مشهودی در سالن تمرین حضور دارد. نمایندگان این تیم امروز قبل از فینال، در دو وزن باید از کمند رقبای ایرانی بگذرند.
۱۴:۳۷ ۲۶.۶.۱۳۹۲
سایت فدراسیون جهانی کشتی، عکس اصلی صفحه نخست خود را به تماشاگران ایرانی و تشویق‌های آنها اختصاص داده. در این گزارش، نقل قولی از حسن رحیمی درباره بداقبالی‌اش در المپیک لندن منتشر شده. سایت فیلا همچنین با شرح ناکامی مهدی تقوی، به سوگوار بودن او به خاطر درگذشت مادرش اشاره کرده.
۱۶:۰۰ ۲۶.۶.۱۳۹۲
احسان لشگری به راحتی و با برتری 8-0 از سد مارتینز کلمبیایی گذشت. این اولین مسابقه نمایندگان ایران در روز دوم از مسابقات جهانی کشتی آزاد بود. لشگری که دارنده مدال برنز المپیک لندن است، در گام دوم با شامیل کودیا ماگومدوف مبارزه خواهد کرد. مصافی بسیار حساس برای هر دو تیم که در کورس رقابت برای احراز عنوان قهرمانی در رده‌بندی تیمی قرار دارند.
۱۶:۲۲ ۲۶.۶.۱۳۹۲
رده‌بندی تیمی در پایان روز نخست، به این شرح است که روسیه بدون مدال طلا و نقره اما 24 امتیاز در صدر قرار دارد. ایران با 20 امتیاز در رده دوم ایستاده. گرجستان 13 امتیازی است و ارمنستان هم با تک مدال طلایی که گرفت، مانند مغولستان 10 امتیاز دارد.
۱۶:۳۷ ۲۶.۶.۱۳۹۲
مسعود اسماعیل‌پور از شکست، پیروزی ساخت. در یکی از مهیج‌ترین مسابقات امروز، نماینده 60 کیلوگرم ایران مقابل نماینده آذربایجان با فن «سر و ته یکی» به روی پل رفت و با وجود اختلاف امتیاز، در 30 ثانیه به پایان، برتری کامل او به پیروزی 8-7 تبدیل شد.
مربیان آذربایجان اعتراض کردند و امتیاز بیشتری می‌خواستند. بازبینی فیلم، در ابتدا تغییری در رای ایجاد نکرد. در این وضعیت، تیم معترض باید یک امتیاز جریمه می‌شد اما رییس تشک با تایید قاضی، رای را تغییر داد و اسماعیل‌پور، چاره‌ای جز کسب امتیاز در ثانیه‌های پایانی نداشت.
او با یورش و زیرگیری، حریف خود را به پل زد و سپس فتیله‌پیچ را هم به اجرا گذاشت.
وقتی لوتفو داور دانمارکی به نشانه پایان مسابقه در سوت خود دمید، شادمانی کم نظیری، کادر فنی تیم ملی و تماشاگران ایرانی را فرا گرفت.
قاسم قصابیان داور ایرانی مقیم آلمان و سرمربی تیم روتن باخ در این باره به رادیوفردا گفت: اسماعیل‌پور هم حریف را شکست داد، هم رییس تشک و هم اینکه اعمال نفوذ تیم جمهوری آذربایجان را خنثی کرد.
۱۶:۴۸ ۲۶.۶.۱۳۹۲
با برتری کمیل قاسمی مقابل دولت شعبان‌بای از قزاقستان در 120 کیلوگرم، هر سه کشتی‌گیر ایرانی به سلامت از گام اول عبور کردند. قاسمی دارنده مدال برنز المپیک لندن است.
۱۷:۰۳ ۲۶.۶.۱۳۹۲
نادر ناظری قهرمان سابق 52 کیلوگرم ایران به عنوان سرمربی تیم ملی عراق در این مسابقات حضور دارد. ناظری می‌گوید فقط نماینده 120 کیلوگرم خود را به بوداپست آورده‌اند که او هم مغلوب رقیب کانادایی شد. تمرینات تیم ملی عراق با سرمربی ایرانی، در کاظمین انجام می‌شود.
۱۷:۲۱ ۲۶.۶.۱۳۹۲
یک پیروزی حساس دیگر که ایرانیان حاضر در ورزشگاه را غرق در شادی کرد. احسان لشگری موفق شد شامیل کودیا ماگومدوف از روسیه را 7-0 شکست دهد. این مسابقه غیر از اهمیت کسب مدال برای هر دو مدعی، در رده‌بندی تیمی هم اهمیت فراوانی داشت.
لشگری در دور بعد باید با داتو مارساگیشویلی یکی از تکنیکی‌ترین آزادکاران حال حاضر جهان مبارزه کند. مارساگیشویلی گرجستانی است و در المپیک لندن به اتفاق لشگری روی سکوی سوم ایستاد.
۱۷:۳۶ ۲۶.۶.۱۳۹۲
دو پیروزی متوالی دیگر. مسعود اسماعیل‌پور 8-0 بر کریستوف بینکوفسکی از لهستان غلبه کرد. کیل قاسمی هم در برابر آیال لازاروف از قرقیزستان به برتری 4-1 رسید. نمایندگان ایران تاکنون در روز دوم شش پیروزی کسب کرده و هنوز شکستی را متحمل نشده‌اند.
۱۷:۴۲ ۲۶.۶.۱۳۹۲
حادثه بزرگ در 120 کیلو رقم خورد. طاها آق‌گول از ترکیه در برابر آلن زاسی‌یف اوکراینی با نتیجه 7-0 شکست خورد. آق‌گول از دیدگاه مربیان تیم ملی، مهم‌ترین رقیب کمیل قاسمی در این مسابقات بود. قاسمی در مرحله بعد با تراول دلاگنف آمریکایی رویارو خواهد شد که قبلاً همیشه در برابر او پیروز بوده.

بیشتر

XS
SM
MD
LG