لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

فرهنگ در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خرداد ۹۲

دومین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، روز چهارشنبه ۱۵ خرداد برگزار شد. رادیو فردا در طول برگزاری این مناظره مهم‌ترین نکات آن را به طور زنده با کاربران خود به اشتراک گذاشت.

۱۶:۲۲ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: مسئله دوم مسئله صیانت از باورهای دینی است. برخی از مسئولان به جای تقویت باور مردم در سال‌های اخیر باورها را تضعیف کرده‌اند... قشری‌گری در جامعه رواج پیدا کرده، خرافات در جامعه رواج پیدا کرده... باید عقلانیت را در فهم مسائل دینی ترویج کنیم... اینقدر به بایدها تکیه نکنیم، هر روز بخشنامه و دستورالعمل صادر نکنیم.
۱۶:۲۴ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: از توضیحات آقای رضایی این برداشت را دارم که نگاه اقتصاد محوری نسبت به فرهنگ اولویت بیشتری دارد... گر به دنبال رشد انسان‌ها هستیم آیا نگاه فرهنگی و تربیتی برای ما یک اولویت نیست؟... آیا یکی از اشکالات عمده دولت‌های مختلف بوده این نیست که کارنامه فرهنگی قابل قبولی نداریم و فرهنگ مظلوم واقع شده؟... باید اقتصاد و سیاست تحت تأثیر فرهنگ باشد.
۱۶:۲۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
تأکید محسن رضایی بر ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی: تأکید من بر رویکردها است... مدافعان شورای عالی انقلاب فرهنگی، شما چه کردید؟ جوانان ما اکنون چه چیزی دارند؟... این معماری که در تهران و استان‌های دیگر داریم سازگاری با معماری اسلامی ندارد... ک
۱۶:۲۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی پشت تریبون قرار گرفت.
۱۶:۳۰ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: مسئله فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل مهم است... امروز بعد از ۳۵ سال در زمینه فرهنگ مردم شاهد آن چه که باید، نیستند.
۱۶:۳۱ ۱۵.۳.۱۳۹۲
انتقاد حسن روحانی از بی‌اخلاقی برخی از مسئولان: برخی از مسئولان توهین می‌کنند، تهمت می‌زنند، بی‌احترامی می‌کنند... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند، اخلاق را زیر پا می‌گذارند، چه انتظاری از بقیه افراد می‌رود؟
۱۶:۳۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
انتقاد روحانی از فرهنگی دولتی: مبنای فرهنگ صدمه دیده است... مهم‌ترین راهکار را تمرکز زدایی می‌دانم. تا زمانی که فرهنگ ما دولتی‌ است، مسائل حل نخواهد شد... تا زمانی که به دنبال کمیت باشیم و دنبال اثربخشی نباشیم، مسائل حل نخواهد شد... چرا همه کارها در دست دولت است؟... دولت باید نظارت و حمایت بکند، اما در عین حال باید کار را به صاحبان اصلی، اصحاب هنر واگذار کنیم.
۱۶:۳۴ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: اگر تمرکز دولت را در حوزه مسائل فرهنگی از بین بردیم، آیا همه مسائل حل می‌شود؟ یا باید روش را تغییر بدهیم؟
۱۶:۳۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: دامنه رفتار غلط دولتمردان وسیع‌تر از آنچه آقای روحانی اشاره کرد، بود. رابطع دولت و مردم باید به گونه اصلاح‌ شود شاهد تغییر در این موضوع باشیم.
۱۶:۳۷ ۱۵.۳.۱۳۹۲
انتقاد عارف از نگاه قیم‌مآبانه دولتی: آیا اگر تمرکززدایی دولتی انجام بگیرد، ولی نگاه قیم‌مآبانه دولت تغییر نکند، مشکلی حل می‌شود؟... چه کار بکنیم که بعد از تمرکززدایی، نهادهایی مردمی چون خانه سینما بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG