لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۴

پادشاه عربستان فرزندش را به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا منصوب کرد


سفیر جدید عربستان در واشینگتن، به عنوان خلبان در نبرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه شورشیان حوثی در یمن شرکت داشته است.
سفیر جدید عربستان در واشینگتن، به عنوان خلبان در نبرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه شورشیان حوثی در یمن شرکت داشته است.

پادشاه عربستان سعودی، در حکمی فرزند خود خالد بن سلمان را به عنوان سفیر جدید این کشور در ایالات متحده منصوب کرد.

خالد بن سلمان که تحصیل‌کرده دانشگاه‌های هاروارد و در آمریکاست، به این ترتیب جانشین شاهزاده عبدالله بن فیصل می‌شود که از سال ۲۰۱۵ عهده‌دار سفارت عربستان سعودی در آمریکا بوده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود در این زمینه، انتصاب خالد بن سلمان را عزم عربستان سعودی برای استحکام روابطش با دولت دونالد ترامپ ارزیابی کرده است.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به اینکه عربستان سعودی، سومین کشور جهان از لحاظ بودجه دفاعی است، یادآوری کرده که انتصاب شاهزاده خالد به عنوان سفیر این کشور در واشینگتن، او را در نقش کارگزاری متنفذ در حوزه عقد قرارداد با تولیدکنندگان آمریکایی تسلیحات نظامی قرار می‌دهد.

این شاهزاده سعودی که برادرش محمد اکنون جانشین ولیعهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور است، همچنین در دانشگاه هوایی فیصل بن عبدالعزیز در رشته علوم هوایی تحصیل کرده و به عنوان خلبان در نیروی هوایی عربستان سعودی فعالیت کرده است.

بر پایه گزارش‌های آسوشیتدپرس و شبکه دولتی العربیه عربستان سعودی، سفیر جدید عربستان سعودی در آمریکا پیشتر خلبان اف-۱۵ بوده و آموزش‌های خود در این زمینه را در دو پایگاه نظامی در آمریکا دیده است.

این شاهزاده سعودی همچنین به عنوان خلبان در نبرد نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه شورشیان حوثی در یمن شرکت داشته است.

خالد بن سلطان همچنین از اواخر سال گذشته میلادی به عنوان مشاور سفارت عربستان سعودی در واشینگتن مشغول به کار بوده است.

در بیش از سه دهه گذشته سفرای عربستان سعودی در ایالات متحده، عمدتاً از اعضای خاندان سلطنتی این کشور بوده‌اند و تنها دیپلمات این کشور که در این مدت عضو خاندان سلطنتی نبوده، عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی عربستان سعودی است که در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ سفیر عربستان در واشینگتن بود.

پیش از عادل الجبیر، بندر بن سلطان و ترکی الفیصل دو شاهزاده متنفذ سعودی عهده‌دار سفارت عربستان در آمریکا بودند و پس از او نیز از سال ۲۰۱۵ تا کنون عبدالله بن فیصل این مسئولیت را به عهده داشته که خواهرزاده پادشاه کنونی عربستان، ملک سلمان، است.

XS
SM
MD
LG