لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ پوشش همزمان

با بسته شدن نخستین حوزه‌های رأی‌گیری در شرق آمریکا، شمارش آرا و اعلام نتایج پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است. پوشش همزمان این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۰۳:۲۶ ۱۷.۸.۱۳۹۱
نخستین حوزه‌های انتخاباتی در بخش‌هایی از ایالت‌های ایندیانا و کنتاکی، در شرق آمریکا بسته شدند. بر اساس شمارش اولیه میت رامنی در این دو ایالت برتری دارد. در ایندیانا تا این لحظه ۲ درصد کل آرا شمارش شده است که بر این اساس، رامنی ۶۰.۴ درصد و اوباما ۳۷.۹ درصد آرا را به دست آورده است. در کنتاکی نیز با شمارش ۱ درصد کل آرا، ۶۸.۷ آرای شمارش شده به نفع رامنی و ۲۹.۸ درصد آرا به نفع اوباما است. ایندیانا دارای ۱۱ و کنتاکی دارای ۸ رأی الکترال است.
۰۳:۳۰ ۱۷.۸.۱۳۹۱
در نیوهمپشایر نیز با شمارش یک درصد آرا، اوباما با بیش از ۶۵ درصد آرا بر رامنی با بیش از ۳۲ درصد آرا برتری دارد. ایالت نیوهمپشایر دارای ۴ رأی الکترال است.
۰۳:۳۳ ۱۷.۸.۱۳۹۱
به گزارش سی‌ان‌ان در حال حاضر رامنی ۸ رأی الکترال و اوباما ۳ رأی الکترال به دست آورده است. هر یک از کاندیداها برای راه یافتن به کاخ سفید به دستکم ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد.
۰۳:۴۳ ۱۷.۸.۱۳۹۱
سی‌ان‌ان می‌گوید بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها ۹۲ درصد دموکرات‌ها به اوباما و ۷ درصد به رامنی رأی می‌دهند. ۸۴ درصد محافظه‌کاران رأی خود را به نفع رامنی و ۱۵ درصد رأیشان را به نفع اوباما رأی به صندوق می‌ریزند و در میان لیبرال‌ها نیز، ۸۶ درصد حامی اوباما و ۱۱ درصد حامی رامنی هستند.
۰۳:۵۱ ۱۷.۸.۱۳۹۱
سی‌ان‌ان: میت رامنی گفته است که در این انتخابات برنده خواهد شد. وی اظهار کرده است که تنها یک سخنرانی، آن هم سخنرانی پیروزی‌اش را تهیه کرده است.
۰۳:۵۴ ۱۷.۸.۱۳۹۱
سی‌ان‌ان: رامنی ۱۹ و اوباما ۳ رأی الکترال را تا این لحظه به دست آورده‌اند.
۰۴:۰۸ ۱۷.۸.۱۳۹۱
تازه‌ترین نتایج سی‌ان‌ان حاکی از اختصاص ۲۴ رأی الکترال به رامنی و در مقابل تنها ۳ رأی الکترال به اوباما است. اوباما در ایالت ورمونت بر رامنی غلبه کرده است و این در حالی است که در سه ایالت ایندیانا، کنتاکی و ویرجینیای غربی رامنی برنده شده است. ایندیانا،‌ یکی از ۹ ایالت تعیین کننده، نخستین ایالتی است که سال ۲۰۰۸ به نفع اوباما و این‌بار به نفع رامنی رأی داده است.
۰۴:۱۷ ۱۷.۸.۱۳۹۱
ویرجینیا (۱۳ رأی الکترال)،‌ فلوریدا (۲۹ رأی الکترال)، کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال)، اوهایو (۱۸ رأی الکترال)، نیو همپشایر (۴ رأی الکترال)، کلرادو (۹ رأی الکترال)، ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال)، آیووا (۶ رأی الکترال) و نوادا (۶ رأی الکترال)، مراکز اصلی رقابت دو کاندیدا به شمار می‌روند. تا این لحظه آرای ایندیانا به طور کامل قرائت شده و میت رامنی برنده این ایالت است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG